זכאותם של תלמידים עם מוגבלות לשירותי חינוך מיוחד: סקירת תמונת המצב בארצות הברית ובאירלנד
מטרת הסקירה הייתה לבחון את מידת הזכאות של אוכלוסיות התלמידים שלהלן לשירותי חינוך מיוחדים בארצות הברית ובאירלנד: (1) תלמידים עם קשיים נפשיים; (2) תלמידים עם קשיים התנהגותיים-רגשיים; (3) תלמידים עם לקויות למידה; ו-(4) תלמידים החולים במחלות נדירות למיניהן (כגון תסמונות נוירולוגיות או מחלות כגון סרטן). בנוגע לארבע האוכלוסיות האלה נשאלו השאלות: א. האם ארבע אוכלוסיות המחקר זכאיות לשירותי חינוך מיוחדים במדינות הנבחרות? ב. מהם הקריטריונים לקביעת הזכאות לשירותי חינוך מיוחדים במדינות אלו? ג. מהם שירותי החינוך המיוחדים הניתנים לתלמידים אלו?