שיטת נוירו-יפרה: תרומתה ומידת השימוש בה בקרב בוגרי קורס ההסמכה לטיפול בשיטה

המרכז הלימודי של אשל מפעיל זה חמש שנים קורס הסמכה לפיזיותרפיסטים ולמרפאים בעיסוק בשיטת נוירו-יפרה, שיטה המיועדת לטיפול באנשים הזקוקים לשיקום נוירולוגי. עד היום התקיימו חמישה מחזורי לימוד (2005-2009) והשתתפו בהם 109 פיזיותרפיסטים ומרפאים בעיסוק ממרפאות בקהילה, בתי חולים כללים ושיקומיים ובתי אבות. לקראת ההיערכות להמשך הפעלת הקורס פנתה אשל למאיירס-ג'וינט-מכון ברוקדייל בבקשה לבצע סקר בקרב הבוגרים כדי לבחון את דפוסי השימוש שלהם בשיטה, עמדותיהם כלפיה, תרומותיה לעבודתם הטיפולית וכן קשיים וצרכים לא מסופקים שהם מעלים.

הסקר התבצע בריאיון טלפוני של הבוגרים. השתתפו 104 מ-109 הבוגרים.

ממצאי הסקר מראים:

  • רוב הבוגרים (91%) דיווחו כי השתמשו בשיטה בחצי השנה האחרונה: למעלה ממחציתם (54%) דיווחו כי השתמשו בה הרבה מאוד או הרבה, 28% דיווחו כי השתמשו בה מעט. שיעור המשתמשים הרבה מאוד או הרבה גבוה בקרב המרפאים בעיסוק מאשר בקרב הפיזיותרפיסטים (61% ו-46% בהתאמה).
  • כמעט כל הבוגרים העריכו כי השיטה תרמה להם במידה רבה מאוד או רבה מבחינת מיומנויות מקצועיות חדשות (90%), כלים חשובים לטיפול (88%), ידע מקצועי חדש (88%) ושיפור איכות הטיפול שלהם בלקוחות (81%).
  • רובם הסכימו כי יישום השיטה דורש השקעה פיזית גדולה של המטפל (82%) ורענון מתמיד של הידע שנרכש בקורס (81%). הדעות היו חלוקות בעניין היבטים אחרים של יישום השיטה: "קלה ליישום" (60%), "אינה דורשת טיפול ממושך" (60%) ו"קל להשיג את הציוד הנדרש" (56%).
  • כמעט כל הבוגרים (95%) סברו שחשוב מאוד או חשוב לספק ליווי מקצועי שוטף בשימוש בשיטה. רובם (77%) ציינו שהם מעוניינים בהכשרה נוספת בשיטה.

ממצאי הסקר שימשו תשומה חשובה לאשל לצורך התוויית המשך פיתוח ההסמכה בשיטה ולקביעת כיווני סיוע לבוגרים בהטמעת השיטה בעבודתם הטיפולית.

המחקר בוצע בהזמנה ובמימון של אשל – האגודה לתכנון ולפיתוח שירותים למען הזקן.

* לא יצא בדפוס, מופיע באתר בלבד.

 

הצעה לציטוט בעברית:
ניר, ש. וכורזים, מ. (2011). שיטת נוירו-יפרה: תרומתה ומידת השימוש בה בקרב בוגרי קורס ההסמכה לטיפול בשיטה. דמ-11-592. מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל.

הצעה לציטוט באנגלית:
Nir, S., & Korazim, M. (2011). The Neuro-IFRAH Method: Its Contribution and Utilization as a Treatment Method by Graduates of Certification Courses. RR-592-11. Myers-JDC-Brookdale Institute. (Hebrew)