”חברים לספר”

חברים לספר" הינו פרויקט של החלפת ספרי קריאה בין עובדי המכון. הספרים התקבלו לטובת הפרויקט ע"י העובדים והשאלת הספרים מנוהלת ע"י הספרייה.

פרטים מלאים על הפרויקט מופיעים בתקנון >

לרשימת הספרים באנגלית

 

התלקחות -משחקי הרעב 2

סוזן קולינס

2011

להבות מתחילות להתפשט הקפיטול מבקש נקמה.חצי שנה חלפה. קטניס חזרה למחוז 12 וכעת מנסה להשאיר את משחקי הרעב מאחור ולשוב לשגרה. אבל זה לא פשוט כל כך

עורבני חקיין – משחקי הרעב 3

סוזן קולינס

2012

מדינת פאנם בוערת. בכל המחוזות מתנהלים קרבות נוראיים בין חיילי הקפיטול והמורדים. אבל ההתקוממות לא תוכל להמשיך ללא מנהיג שיחדיר בעם אומץ ותקווה. המורדים זקוקים לעורבני החקיין שלהם. כעת עומדת קטניס בפני הקרב הקשה

עימות המלכים – שיר של אש ושל קרח

גו'רד מרטין

2000

עימות המלכים נושא אותנו לארץ מופלאה ונשכחת של הילולה ונקמה, של כישוף וקרבות. בסיפור זה עלמות מכרכרות לצד מטורפים, והמתים מתהלכים בלילה.

 

הסוד השלישי

סטיב ברי

2005

פר מתח בינלאומי שעלילתו הקצבית חושפת תגליות מהפכניות. מחבר רבי המכר סטיב ברי לא מהסס להעלות רעיונות מעוררי מחלוקות ולצאת למסע מלא מהמורות בעברה של הכנסייה הקתולית ובעתידה של הדת בעולם המודרני.

 

צדק מושלם

וילאם ברנהרט

1995

כאשר מהגר צעיר מוויטנאם נרצח באכזריות, נעצר צעיר אחר, חבר בארגון ימני-קיצוני הדוגל בעליונות הגזע הלבן, ומודה ברצח.

קסם שימושי

אליס הופמן

199סאלי וג'יליאן אוונס נולדו למשפחה עם מוניטין מוזרים ביותר, שדבקו בה זה דורות רבים.
כל בנות המשפחה, כך האמינו אנשי הסביבה, ניחנו בכוחות על טבעיים, ובעצם, כך היו הכל בטוחים, היתה זו שושלת של מכשפות.

בלבב פנימה – סיפור קטן של גבורה גדולה

זאב קרוב

2011

חנוכה תשס"ט, דצמבר 2008. כוחות צה"ל נכנסים לעזה במסגרת מבצע "עופרת יצוקה". יום אחד בלבד לאחר חתונתו מצטרף קצין הצנחנים אהרון קרוב אל הקרב, ומוביל את חייליו בהגנה על יישובי הדרום. ימים ספורים לאחר מכן מקבל אביו זאב קרוב את הבשורה הקשה: "הבן שלך פצוע אנוש, תגיע מיד לבית החולים."

האיש בעל אקדח הזהב

איאן פלמינג

1988

במשרד סודי ביותר, אי-שם בלונדון, עומדת להתרחש התנקשות. הקורבן הוא מ… המתנקש הוא ג'יימס בונד.

לאחר שנעלמו עקבותיו, לאחר שנחשב כמת, חוזר בונד הביתה בדרך מוזרה מאין כמוה, ואין זו ההפתעה האחרונה הצפויה לחבריו.

הסחת דעת

הנינג מנקל

2007

אישה בוערת בשדה חקלאי. היא מתלקחת כמו לפיד אל מול השמים. זמן קצר אחר כך מתגלה בחוף הים גופתו של שר משפטים לשעבר שהוכה למוות בגרזן וקורקף. גורל זהה מחכה גם לסוחר אמנות מפוקפק, הרציחות נושאות סממנים ברורים של רוצח סדרתי מעורער בנפשו.

שליטה מוחלטת

דיוויד באלדאצי'

1997

סידני ארצ'ר, עורכת – דין בעלת מוניטין, ובעלה ג'ייסון, איש מחשבים בכיר בחברה בינלאומית, הם זוג צעיר ומאוהב, עם בת קטנה ונערצת וחיים שנראים מושלמים. אך התמונה הפסטורלית הזאת נחרבת בבת – אחת ועולמם מתמוטט עליהם כרעם ביום בהיר.

מסדר האש

דיוויד מורל

1988

עיתונאית חוקרת בוושינגטון בסם טס דרייק היא גיבורה נשית של מותחן אימה מסחרר. טס דרייק מוצאת עצמה מעורבת בחייו של מלאי המסתורין של זר אפור עיניים. לפני שהם מספיקים להכיר זה את זה היכרות אינטימית נרצח הזר-למעשה מועלה קורבן בטקס פולחני אכזרי.

מצב חירום

נלסון דה מיל, תומס בלוק

1988

בגובה 62,000 רגל מעל האוקיינוס השקט פוגע טיל צבאי במטוס נוסעים על-קולי ענק. מעל שלוש מאות נוסעים ואנשי צוות מתים או נפצעים אנושות.

 

החידה השישית

יאיר לפיד

2001

ג'וש שירמן, הבלש הפרטי המגושם, המנוסה והעקשן, גיבור רב – המכר הראשון של יאיר לפיד ("הראש הכפול"), חוזר כדי לפענח את החידה השישית. בגיל 46 הוא עדיין גר ברחוב מאפו בתל אביב, עדיין נאבק במשקל במשך היום ושובר את הדיאטה בלילה, עדיין ישן לרוחב המיטה ומדבר בקול רם עם הטלוויזיה שלו.

ארץ לא נודעת

קוני ויליס

1997

פינדי וקרסון, ביחד עם החייזר בולט, הגשש המקומי שלהם שמינו אינו ברור, יוצאים לסיור בעולם חדש ולא – נודע. הם גם מנסים, ואינם מצליחים, להתמודד עם ההגבלות והאילוצים שהטילה עליהם הממשלה ששיגרה אותם, ממשלה שמדיניותה היחידה היא שמירת הנכונות הפוליטית בכל מחיר.

כדור

מייקל קרייטון

1999

עורך דין הצעיר מהמועצה לביטחון לאומי ישב מול נורמן ג'ונסון, פסיכולוג שהתמחה בהתנהגות בתנאי חרדה, וביקש את עזרתו. "המדינה אינה מוכנה למקרה של פלישה חייזרית מהחלל" אמר.

 

מתוך הביואיק

סטיבק קינג

2003

מכונית ביואיק עוצרת בתחנת דלק, גבר לבוש שחורים יוצא ממנה ונעלם, בלא כל עקבות. קרט וילקוקס, השוטר שנקרא למקום, מכיר מכוניות, והוא יודע שמשהו במכונית הזאת ממש לא בסדר. אבל ממש. יחד עם שותפו הם גוררים את המכונית אל תחנת המשטרה, ושם מאחסנים את הביואיק בצריף.

סיפורה של ליסי

סטיבן קינג

2007

לפני שנתיים, אחרי 25 שנות נישואים מלאות אהבה, איבדה ליסי לנדון את בעלה סקוט. הוא היה סופר עטור פרסים, ואדם מורכב מאוד. ליסי הבינה שיש מקום שסקוט הולך אליו – מקום מטיל אימה ומסוכן אך גם מרפא, מקום שיכול לאכול אותו חי או לתת לו רעיונות שהוא זקוק להם כדי לחיות. עכשיו הגיע תורה של ליסי להתעמת עם שדיו של סקוט

הקמיע

סטיבן קינג, פיטר שטראוב

1985

ג`ק סוייר בן השתים עשרה עומד בפני מסע הרפתקאות מופלא בעקבות הקמיע, ורק הקמיע יוכל להציל את אימו הגוססת של ג`ק ולהביס את האוייב המאיים לחסל את שניהם. ואולם, כדי להשיג את הקמיע, ג` אינו צריך לעבור רק את ארצות הברית לאורכה ולרוחבה, אלא עליו לחדור אל הטריטוריות המוזרות והאפלות.

דברים שצריך

סטיבן קינג

1994

לילנד גאונט הוא זר מקסים, הפותח בעיר קסטל-רוק חנות בשם `דברים שצריך`. שם אפשר למצוא את מה שתמיד התאווית אליו ולא ידעת כבר באותו שבוע העסק שלו משגשג. ולמה לא? ב`דברים שצריך` יש משהו בשביל כל אחד. וכמובן, יש תמיד מחיר. התשלום הכספי אמנם מועט. אבל יש משהו לשלם בנוסף.

המגדל האפל 3 – ארצות השממה

סטיבן קינג

2002

רולנד, האקדוחן האחרון, מתקרב יותר מתמיד אל המגדל האפל, הרודף אותו בחלומותיו ובסיוטיו, בעוד הוא וחבריו נרדפים על ידי הזר חסר הגיל. הם חוצים את ארצות השממה, מדבר של אבדון וכליה, בחיפושם אחר תשובות לשאלות ההולכות וגואות.

רזה

סטיבן קינג

1990

"לרזות!" לחש הצועני עם האף המרקיב לבילי האלק, וליטף את לחיו, "לרזות!" ובילי האלק, השוקל 127 ק"ג, מתחיל לאבד ממשקלו. כאשר דרס את הצוענייה הזקנה, ידע בילי האלק שהכול יסודר בתוך העירה הקטנה/

החצי האפל

סטיבן קינג

1993

תאד בומונט הוא סופר, שבמשך שנים פירסם בחשאי ספרים בשם העט ג`ורג` סטארק, משום שלא היה מסוגל לפרסם ספרים בשמו שלו. הוא אפילו המציא לשם העט ביוגרפיה, כדי לספק את האוהדים הרבים של ספרי האלימות של סטארק.

סוף הדרך – האופרה הצפה

ג'ון בארת'

1996

`האופרה הצפה`, הרומאן הראשון של בארת`, נכתב בתחילת 1955, בידי מחבר בן 24. בסוף אותה שנה נכתב בן-הזוג המשלים, הרומאן המהולל `סוף הדרך`. בארת`, שבמשאל שנערך בין 200 סופרים, מבקרים ועורכים בארה"ב (ב1965-) מוקם בפיסגה, כין כותבי הרומאנים היותר טובים, נכנס שתי כניסות מרשימות אל פנתיאון הרומאן האמריקני.

חשוד מזדמן

ד.ו. בופה

2004

הסנטור ג`רמי פולרטון נרצח במכוניתו. החשוד ברצח, ג`מאל וושינגטון, נורה בגבו ונפצע קשה כאשר נמלט מזירת הרצח. כלי הרצח, האקדח שירה בפולרטון, נמצא מוטל לידו. וושינגטון: לא עשיתי דבר. עברתי במקום בערפל כבד, שמעתי ירייה. ניגשתי לראות אם מישהו זקוק לעזרה, אח"כ נבהלתי וברחתי.

עולם הפוך

כריסטופר, פריסט

1980

הלווארד מאן היה בן שש מאות וחמישים מילין במערכת הזמן של עיר כדור הארץ, כאשר עזב לנצח את עולם התמימות שבו חי, כדי לעבוד כמפקח-העתיד בעולם זר שבו הכול נראה תחילה מוכר אך בהמשך התברר כשונה באורח מוזר ביותר. זהו עולם הפוך. זוהי פלנטה שמימדיה אינסופיים בתוך יקום שגבולותיו סופיים.

העמדה

סטיפן קינג

1995

העולם מושמד: טעות אנוש בת עשירית השניה בפרויקט של משרד ההגנה האמריקני פותחת מכתב שרשרת של מוות. הטובים מתים עם הרעים, הלוחצים על הכפתורים עם המופעלים. אין חנינות, הכסף לא יכפר על דבר.אחוז אחד בלבד נותר בחיים ובעולם החדש. עולם שומם, ללא מוסדות אך עם כל המשאבים, שאין מי שיפעילם.

אראגון

כריסטופר פאוליני

2006

נער שהיה לרוכב דרקונים חיים שהיו לאגדה. בלב יער, על רכס השִדְרָה, מצא אראגון את האבן הכחולה. מתוכה בקעה דרקונית זעירה וגורלו נקשר בגורלה.

אש זרה

סטיפן קינג

1996

תמימות ויופי, רוע ופחד…תחילה היו גבר ואשה, "שפני נסיון" בניסוי בטחוני סודי ביותר, שאמור היה להצמיח בתוכם כוחות על אנושיים. אחר כך הם מתחתנים ונולדת להם בת, צ`רלי.

אז בוא עכביש

ג'יימס פטרסון

1995

גארי סונז'י, הינו מורה אהוב בבית ספר פרטי לילדי עשירים בעיר וושינגטון. הוא גם רוצח וחוטף סדרתי המכנה עצמו בשם: בנו של לינדברג. גארי הינו מפלצת בדמות אדם בעלת עורמה כה רבה שכל כוחות החוק אינם יכולים לה אפילו לאחר שנתפסה והושמה מאחורי סורג ובריח. אלכס קרוס הינו בלש שחור החוקר מקרי רצח ובעל תואר בפסיכולוגיה.

כביסה

סוזן אדם

2000

יוצי היתה בעיני אחותה הארצית של מריה הקדושה שזהרה מהציורים שקישטו את בתי הגויים. חיקיתי את תנועות גופה, ניסיתי למתוח את צווארי הקטן, עמדתי על קצות אצבעותי כדי להרגיש ולו לדקה מתוקה כאילו הייתי יוצי היפה, גם אני הייתי יפה אכל לא כמוה.

איך מכניסים שש ג'רפות למטוס

תומר פרת, אריה ניר

1997

זה באמת די מסובך, כשקופי אשמורת משתוללים בשטח, הרוצחת בינינו, התנינים החדשים מאבדים את הרגליים, מישהו אכל לאיגואנה את הזנב, הפיתונה יפה חונקת בשלט רחוק, הברבורה הלבנה מנהלת רומן עם ברבור שחור וגוזלים בוקעים בסתר. אז איך מכניסים שש ג`ירפות למטוס? ופילים – אתם כבר יודעים?

המועדון – הסודות של מכבי תל אביב

אוהד גרינוולד

2017

בבוקר ה־19 באוקטובר 2009 נמצא מוני פנאן תלוי ללא רוח חיים בפנטהאוז המפואר שבו התגורר. נסיבות מותו והחובות שהותיר האירו באור חדש את עולמו האפור של פנאן וסיפקו בעקיפין הצצה לארגון שלו הקדיש את חייו: מועדון הכדורסל מכבי תל אביב.

המאנדטורים -ארץ ישראל 1940-1948

הדרה לזר

1990

המנדאטורים הוא מסע אישי אל תוך תקופה לא רחוקה ומעוררת סקרנות: שנות השלטון האחרונות של המנדאט הבריטי בארץ ישראל. אולם אין הוא עוסק בתאריכים היסטוריים, בעובדות ובניתוחן – אלא חושף את מה שזוכרים על אותה תקופה אנשים שנטלו בה חלק: אנגלים, ערבים ויהודים.

  אשת הסוד

אודליה כרמון

2011

"התרשמנו שא.כ. הינה אישה חזקה, מנוסה, אינטליגנטית, רהוטה, חריפת מחשבה וחדת לשון, שמסרה עדותה באריכות, בפתיחות ובכנות, ובהיותה מודעת לחולשותיה האנושיות היא לא ניסתה להסתיר ולייפות חלקים לא מחמיאים באישיותה. אנו מקבלים את עדותה, ולא מפקפקים ולו בפרט אחד שסיפרה לבית המשפט"
(מתוך הכרעת הדין בפרשת משה קצב)

הכריש

מישקה בן-דוד

2017

אנשי יחידת המנהרות של החמאס פורצים בלב יישור ישראלי. שיירת אדם אדירה יוצאת את גבולות עזה ועולה על אשקלון. החיזבאללה מצטרף בירי טילים ובפלישה רגלית. תגובה ישראלית קשה אינה מאחרת לבוא ובתוך זמן קצר נסחף המזרח התיכון למלחמה כוללת. ארצות הברית מושכת ידיה מן העניין כולו וסוללות טילים רוסיות משתקות את חיל האוויר הישראלי. תרחיש האימים מתממש. ישראל נותרת לבדה מול אויב נחוש וזירה בינלאומית עוינת.

הר האושר

אמיר גוטפרוינד

2016

בשישי בבוקר, 27 בנובמבר 2015, עוד חיכו לאמיר כמה שאלות עריכה, נגיעות אחרונות לפני שהר האושר יורד לדפוס. בשישי בלילה אמיר מת. המטוטלת נעה מיֵש לאֵין. איש לא יוכל עוד לשאול אותו שום דבר, אף פעם, גם לא את הזעירה שבשאלות. המטוטלת הזאת לעולם לא חוזרת לאחור.

הדרך הביתה 

הילה ארוון

2016

גאיה הדר הייתה בטוחה שהיא בכיוון הנכון. היא עזבה את המושב הדרומי המנומנם שבו גדלה, בנתה את חייה בתל אביב ותחזקה משרה נחשקת בחברת היי-טק, מערכת יחסים עם בן זוג נאה ומצליח וחיי חברה תוססים. אבל דווקא אז, ביקור אצל הוריה במושב מתחיל רצף של התרחשויות בחייה, שמסיט אותה ממסלולה הבטוח והידוע מראש. בין מסדרונות מגדלי המשרדים בעיר הגדולה לבין טורי השיחים בחממות של הוריה, משהו חדש מתרקם בחייה של גאיה.

עשבי פרא

מייקל קנינגהם

2006

דמויותיהם של ילד, גבר ואישה צעירה מופיעות בכל אחד משלושת החלקים של ספרו החדש של מייקל קנינגהם, מחבר "השעות". עלילת "במכונה", המתרחשת בשיאה של המהפכה התעשייתית, מספרת את סיפורו של לוק בן ה-12 המתאהב בארוסתו של אחיו המת, ומשכנע שרוח הרפאים של אחיו, סיימון, חיה בתוך המכונה הגדולה שגרמה למותו.

שיעורים בסינית

ג'ון פומפרט

2017

בכישרון כתיבה סוחף פומפרט מתאר את החיים השסועים בעידן שלאחר מאו, במדינה קומוניסטית להלכה – שבפועל משתולל בה היפר-קפיטליזם דורסני ומשולח רסן. אגב תיאור המרדף חסר המעצורים והעכבות המוסריות אחר העושר, הוא שוזר במיומנות גם את סיפוריהם של המרצה למרקסיזם שמנהל במקביל מפעל פרטי ועושק את פועליו, ושל פקיד ממשל שאינו מהסס לרמוס פרנסה של מאות אנשים ולטייח מוות מחריד – אך גם את הצלחתה של נערה מן הכפר להיחלץ מן העוני, להילחם על אהבת חייה ולהתקדם באמצעות מאמץ, נחישות ותעוזה.

נשיקות שלא יורדות במים 

מרים טן פי-למפל

2011

נעמי, אישה בשנות השלושים לחייה, התייתמה מאביה כשהייתנ בת שש. חוויה מטלטלת זו מעצבת את חייה, ובמודע או שלא במודע משפיעה על בחירותיה היום.

וקראתם דרור

רונית לוינשטיין-מלץ

2010

המפגשים הקטנים-גדולים הללו יוצרים תמונה מורכבת ונדירה של איש אחד ושל חברה שלמה. זהו סיפורה המרגש של מדינת ישראל החולמת והלוחמת המשתקפת מסיפור חייו של קצין נערץ שלא הניח לקושי, לפחד ולמלחמה לערער את אמונתו ואת דרכו.

רעידת האדמה של הוגו

איתמר לוי

2016

גיבור המחזה הוא הוגו, גבר כבן שבעים, ניצול שואה, המתפרנס ממכירת חפצים עתיקים. יום אחד הוגו מגיע לביתה של שכנתו, הנמצאת באותה שעה במקלחת, ומוצא מכשיר שמדמה רעידות אדמה. הוא מפעיל אותו, וכהרף עין הוא מוצא את עצמו בתוך חורבות חדר. הקשר היחיד שלו לעולם הוא יד של אישה שנגלית לו דרך חור ברצפה בחדר שבו הוא נלכד…

קאטרינה

אהרן אפלפלד

סיפור-וידוי מזעזע ומעורר מחשבה. גויה שיכורה ורוצחת מגוללת את סיפור חייה מעמדה מרוחקת ושלווה. סיפור של אישה פשוטה, בת-איכרים, הקושרת את גורלה בגורל העם היהודי, "העם הנבחר".

האיש שלא פסק לישון 

אהרן אפלפלד

2010

מה נערים ניצלוי שואה קובצו יחד והם בונים טרסות בהרי יהודה, לומדים עברית ומתאמנים לקראת הקרבות שיבואו. אך המשימה הקשה יותר הניצבת בפניהם היא המפגש עם עולמם הפנימי: הזיכרונות הבהירים, הכורח להתמודד עם מה שאירע להם והרצון העז להעניק משמעות לחייהם החדשים.

מה זאת אהבה

יורם יובל

רווקה תל אביבית עם משיכה ל"סאדו – מאזו" מחפשת בלילות אהבה באינטרנט.
חייו של איש עסקים , שהוא גם מאהב סדרתי, נקלעים למשבר בגלל זיכרונות שאינם מרפים ממנו.
סטודנטית ערבייה מגלה שמשפחתה מתכוננת לרצוח אותה בגלל אהבתה.
מה זאת אהבה, ספרו החדש של הפסיכיאטר והפסיכואנליטיקאי יורם יובל, מביא את סיפוריהם של שמונה נשים וגברים ממטופליו, המנסים – ולפעמים נאלצים בעל כורחם – לאהוב.

ברלין, אלכסנדרפלאץ

אלפרד דבלין

1988\סיפורו של פראנץ ביברקופף – הוא סיפורו של אסיר משוחרר, בשנים שלאחר מלחמת – העולם הראשונה, הנשבע לחיות כאדם הגון, אך אינו מתמיד בכוונתו, נגרר לפשע בגלל כוחות חזקים ממנו, מסתבך ומתמוטט, והמכות הנוחתות עליו הופכות אותו למין איוב מודרני, מנוכר. אבל מסיפור הנפילה מתנער וקם ביברקופף חדש, אחר.

פרויקט X

גרג הורביץ

2016

האיש משומקום" הוא דמות אגדית ששמה נלחש מפה לאוזן. אומרים שכאשר האנשים הנואשים ביותר פונים אליו, הוא יעשה הכול כדי להגן עליהם. אבל האיש משומקום אינו אגדה. כילד יתום הוא נבחר עבור "פרויקט X", תוכנית חשאית שמטרתה ליצור לוחמים בלתי פגיעים, שניתן להתכחש להם כיוון שאינם קיימים באופן רשמי.

יעל הדיה

2005

אלונה ומרק סגל, הורים לשני ילדים קטנים, פרודים ומתגוררים בשכנות, חווים במהלך העלילה טלטלה עזה המאלצת אותם לבחון מחדש את הקשר שלהם ואת כל מה שידעו על הורות, או חשבו שהם יודעים. דפנה ואלי נחמיאס מנסים כבר שבע שנים להביא ילד לעולם ומתכוננים להפריית המבחנה האחרונה שלהם. רוני בת השש-עשרה, בתו של מרק מנישואין ראשונים, עוברת לנגד עיני הקורא תהליך התבגרות מיוסר ואינטנסיבי.

גדעון

ראסל אנדרוז

2000

גדעון. זהות אפופה במסתורין – מקור אלמוני המחזיק את המפתח לתעלומה גדולה. בפגישה הסודית, הסופר קרל גרנוויל נשכר כדי לקרוא יומן ישן, מאמרים ומכתבים – מסמכים שבהם כל השמות והמקומות נמחקו לחלוטין – ולהפוך אותם לרומן בדיוני מרתק. הוא יקבל רבע מיליון דולר. אבל הוא לעולם לא יוכל לספר על כך לאיש.

שבועות רחל

מיכל שלו

1997

הדס, מתמחה בבית – המשפט המחוזי בתל – אביב, מבקשת כבדרך אגב מסבתה רחל לספר לה על אהבה נושנה מימי עלומיה. סיפור שמתחיל באורח תמים לכאורה הופך במהרה למסע מדהים לתוך חייה המרתקים של אשה צעירה, גאה וסוערת. סודות אפלים, תשוקות, תהפוכות גורל, אהבות, אכזבות והחמצות על רקע מאורעות היסטוריים ששינו את פני המאה ועיצבו את דמות היישוב היהודי בארץ – ישראל.

האישה ה-19

דיוויד אברשוף

2010

ג´ורדן סקוט בן ה-20 גורש מהבית כשהיה נער במצוות "הנביא", מנהיגה של קהילה מורמונית מבודדת. כשמתברר לו כעת כי אמו – האישה ה-19 של אחד מחברי הקהילה – חשודה ברצח אביו, הוא נאלץ לנהל חקירה נואשת ולחזור למחוזות ילדותו האכזרית ביוטה. עלילת המתח הסוחפת מתחברת לסיפורה האמיתי של אן אלייזה יאנג, אשתו ה-19 של בריגהאם יאנג, ממנהיגיה של הכנסייה המורמונית, שב-1875 יצאה למסע נגד הפוליגמיה ברחבי ארצות הברית.

העד

ז'אן בלוך מישל

1976

"העד" הוא וידויו של גבר אשר רגש-אשמה עז, שאינו מוצא לו מרפא, קובע את גורלו – את גורל נישואיו וגורל חייו כולם.

תחת הרשת

איריס מרדוק

1977

בשנינות רבה מועלה כאן עולמם של אנשי-רוח ואנשי-עסקים, סופרים ומו"לים, שחקניות בימה וקולנוע, פוליטיקאים ואחיות בית-חולים בלונדון, ובפריס, אגב תיאור מרתק של פרשת ידידות ואהבה. הרומן נקרא כסיפור-מתח משעשע. אך הצחוק מהול כאן בעצב של בדידות.

הר הכרמים

שלמה הללס

1976

רומן מקורי, שרקעו תולדותיה והוי-חייה של יהדות בסרביה במאה הקודמת, יהדות כפרית היושבת על אדמתה דורות רבים. במרכז הסיפור קורות אהבתם הנפתלת של איכר צעיר וצעירה בת-טובים.

חברים ובעלים

ננסי ט'אייר

2000

לוסי ווסט חיה חיים רגיים הדומים לחיים של כל אחת מאיתנו, היא התחתנה בגיל צעיר עם הגבר שאהבה, וחיה איתו באושר, החברים הטובים ביותר שלהם הם הזוג הזוהר ביותר באזור. גם הילדים שלהם הם החברים הכי טובים. בכל חודש אוונוסט מבלות שתי המשפחות ביחד בבית קיץ בננקט. הן נפגשו כשהיו בנות עשרים. לוסי וקייט הפכו מיד לחברות טובות, שתי נשים צעירות מלאות חיים ואוהבות חיים, והן גילו שמשהו חסר בנישואין שלהן ובאימהות.

מלכודת דבש 

אמנון ז'קונט

1994

דפני ברנסטין לא אהבה את ירושלים. היא התגלגלה אליה במקרה, גוררת אתה את בתה הקטנה, רישיון רופאה חסר ערך ותקווה נואשת לשקם את חייה, שסטו ממסלולם. בבניין עתיק, בעיצומו של חורף סוער, מצטלבים חייה עם חייהם של גבר ואישה זרים. האם זהו מפגש אקראי או מלכודת מתוחכמת?

המלאכית אזמרלדה

דון דלילו

2012

המלאכית אזמרלדה הוא קובץ של תשעה סיפורים שנכתבו בין 1979 ל -2010 ופורסמו בכתבי עת שונים. כל אחד מהם מספק מפגש קצר, מהפנט ודלילואי מאוד עם דמויות שלחלקן אחיות תאומות ברומנים שלו.

תיק שקנאי

ג'ון גרישם

1993

דארבי שו, סטודנטית מבריקה למשפטים, מחליטה לערוך חקירה פרטית בנוגע לרציחתם של שני שופטי בית המשפט העליון, אברהם רוזנברג בן ה-91 וגלן ג`נסן הצעיר והשמרני. ברגע שהיא מסכמת את ממצאיה ואת השערותיה המדהימות בתקציר, מתחיל מרדף אכזרי אחריה, המאלץ אותה לרדת למחתרת ולהשתמש במלוא תושייתה כדי להינצל. גריי גרנתאם, כתב חוקר של ה`וושינגטון פוסט`, מצטרף אליה, משוכנע שהחומר בתיק שאספה חושף מזימה בהיקף של פרשת ווטרגייט.

חמדת אמהות

ליאט (טיבר) בן-דוד

2006

"חמדת אמהות" הוא סיפור אהבה אישי, משפחתי ולאומי. על רקע אחת התקופות הסוערות והמרתקות בהיסטוריה היהודית- מאה ועשרים שנות ציונות- מגולל "חמדת אמהות" את סיפורן של רבקה, דבורה, שושנה, ארנונה וליאת, ארבע דורות של משפחה אחת שכל חלומה הוא לחיות בבטחה בארץ ישראל.

100 חורפים

מיכל שלו

2001

בבוקר חורפי אחד יוצאת פאני המשרתת ליער ומוצאת שם נער מוטל על האדמה הלחה. בין הנער לפאני נרקמת מערכת יחסים שהיא תחילתה של שושלת משפחתית ענפה. מכאן והלאה נסחף הקורא ועוקב אחר גיבורי הסיפור, שאורגים יחד – וכל אחד לחוד – מארג סבוך של נטישות כואבות ואהבות ששורדות גם אחר הסערה. מאה חורפים הוא גם סיפור של תקופה, וגיבורי הרומן עוברים במקביל לתחנות חייהם גם תחנות היסטוריות רבות חשיבות

בודפשט

שיקו בוארקי

2005

ז'וזה קוסטה, סופר צללים מוכשר אך מתוסכל מריו דה – ז'נירו, נוחת נחיתת ביניים בלתי צפויה בבודפשט, ומתאהב, הוא מתאהב בעיר שאין לו בה שורשים. בשפה שאת ניגונה הוא אינו מבין, ובאשה זרה. ועכשיו הוא זר בעצמו, זר במולדתו, שחייו בה התרוקנו מתוכן, זר בנישואיו החמצמצים, וזר בארץ החדשה הזאת, המהפנטת, ששפתה, על פי השמועה, היא היחידה שהשטן מעריך.

בתה של המאהבת

א. מ. הומס

2008

א.מ. הומס ידעה כבר בגיל צעיר שהיא מאומצת, אך הצליחה לטאטא עובדה זו אל תחת לשטיח ההדחקות וההכחשות. רק בהמשך, כאשר היא מאתרת את אביה הביולוגי ונפגשת עמו, נגלית התמונה בשלמותה: האב הוא גבר מבוגר וקשה, אשר פיתה את אמה, אז נערה צעירה, והבטיח לה מה שגברים מבטיחים בלילה ושוכחים עם עלות השחר. אותו גבר ממש, שהאכיל מרורים את אמה, נוקט בטקטיקה דומה גם ביחסיו עם בתו, המבקשת להתרפק על אבהותו ונדחית שוב ושוב.

ליקוי חמה

סטפני מאייר

2009

הספר השלישי [בסדרה "דמדומים"], בו ממשיכה להתפתח עלילת האהבה הסוערת, בין בלה לאדוארד, ומחריף העימות בין הערפדים לאנשי-הזאב עד לנקודת המפנה.

בדרכים

ג'ק קרואק

2009

גיבור המעשה, סאל, יוצא למסע נדודים ללא מגמה ברורה, אך המסע האמיתי הוא המסע שלו אל תוך עצמו, וכך הוא "בדרכים" מדנוור לסן פרנציסקו, מלוס אנג´לס לטכסס ולמכסיקו – לפעמים בגפו, לפעמים בחברת ביטניקים אחרים, שונים זה מזה, שמאחד אותם החיפוש אחר העצמיות, חיפוש המסתיים לעתים גם במוות – החיפוש אחר אמונה המביא עד לאבדון.

רומן למתחילים

לילך סיגן

2010

כשתאונה מקרית חושפת בפניה חלק אפל בהיסטוריה המשפחתית, אריס נאלצת להתמודד עם העובדה שבחיים – ממש כמו בספרות – הדברים לא תמיד מתרחשים כמו שהיינו רוצים. אבל היא גם מגלה שלפעמים אפילו היא זוכה לומר – ולכתוב – את המילה האחרונה.

בידך: אפקיד רוחי

נעמי רגן

1999

כשמתברר לקתרין דה קוסטה, מטרונית יהודייה עשירה מניו-יורק, שימיה ספורים היא מבינה שהשושלת המשפחתית תיגדע והיא מחליטה שהיא חייבת להעביר את מורשת המשפחה לשתי נכדותיה. אך השתיים שקועות בעיסוקיהן. ערב אחד, כשקתרין על סף הייאוש, מופיעה רוחה של מייסדת השושלת המשפחתית שלה. רוחה מעודדת את קתרין לנקוט בכל תכסיס אפשרי כנגד נכדותיה כדי לאלצן לנסוע לאירופה ולחפש כתב-יד עתיק – ספר זיכרונותיה. בדרך מסתורית ומפתיעה, מתחילים לצוץ חלקים מכתב-היד בכל רחבי אירופה.

האמריקאי השקט

גרהם גרין

1985

מייקל פייל, צעיר אמריקאי אידיאליסטי, נשלח להודו–סין האלימה וחורשת המזימות במטרה לקדם את הדמוקרטיה באמצעות "כוח שלישי" מסתורי. כשהאופטימיות התמימה שלו מתחילה להוביל לשפיכות דמים, חברו, הכתב הזר הציני פלאוור, אינו מסוגל עוד לעמוד ולהתבונן מהצד. אבל גם בעת שהוא מתערב תוהה פלאוור מדוע הוא עושה זאת: האם למען הפוליטיקה, או שמא למען האהבה?

אפיקורוס בעל כורחו

יהושע בר-יוסף

1985

אברך ירא שמים עומד על פתחה של אפיקורסיות. בשורה של חוויות רגשיות והגותיות והתנסויות מיניות הוא נסחף אל החילוניות ונתפס להגיון האפיקורסי, למרבה תדהמתה של הקהילה החרדית.

מבצע קציצה: פרשיית הריגול האמיתית ששינתה את מהלכה של מלחמת העולם השנייה

בן מקנטייר
2010

בוקר אחד, באפריל 1943, מצא דייג סרדינים ספרדי גופה צפה סמוך לחוף, ושרשרת האירועים שחולל גילוי זה שינתה את מהלכה של מלחמת העולם השנייה. "מבצע קציצה" היה ללא ספק תרגיל ההונאה המוצלח והמוזר ביותר בתולדות המלחמה. הוא הוליך שולל את ראשי הביון הגרמני, והציל את חייהם של אלפי חיילים; המבצע נבדל מכל סיפורי הסוכנים החשאיים בעובדה אחת יסודית ומהותית: "הסוכן" שהפעיל את המבצע היה אדם מת. תפקידו היה לשכנע את ראשי הצבא בגרמניה כי כוחות בעלות הברית מתכוונים לפלוש לאירופה דרך יוון, ולא דרך סיציליה.

האיש האפור

מארק גריני
2009

"…הקרב החל. העובדה, שקורט לא ידע מהי, לעזאזל, הסיבה שמחלציו תוקפים אותו, לא שינתה דבר. הוא לא הקדיש ולו דקה של מחשבה להשתלשלות האירועים." קורט ג´נטרי, הידוע בכינוי האיש האפור, הוא אגדה בעולם הריגול. הוא עובר בחשאי ממשימה למשימה, מבצע את הבלתי אפשרי ונעלם, ותמיד פוגע במטרה. אך בעולם פועלים כוחות אכזריים יותר מג´נטרי, הסבורים שהוא מיצה את התועלת שהוא מביא.

בית צבוע

ג'ון גרישם
2001

נשי הגבעות והמכסיקנים הגיעו באותו יום. היה זה יום רביעי, בתחילת ספטמבר 1952. ה`קרדינלס` היו בפיגור של חמישה משחקים אחרי ה`דודג`רס`, שלושה שבועות לקראת הסוף, והעונה נראתה אבודה. אבל הכותנה הגיעה עד מותניו של אבי, וכמעט עברה את ראשי, ויכולתי לשמוע אותו ואת סבי לוחשים לפני הארוחה מילים שנשמע ורק לעיתים נדירות.

צו נשיאותי

טום קלנסי
1998

אני לא יודע מה לעשות. איפה ספר ההוראות, קורס ההדרכה, לתפקיד הזה? את מי אני שואל? לאן אני הולך? אני לא רוצה את התפקיד הזה! ספרו הקודם של טום קלנסי, חוב של כבוד, מסתיים בטרגדיה המזעזעת ביותר בתולדות ארצות – הברית: מטוס יפני התרסק לתוך בניין הקפיטול ומרבית שרי הקבינט, שופטי בית המשפט העליון, ראשי המטות המשולבים וחברי הקונגרס נספו באסון הנורא. גם הנשיא דרלינג ואשתו בין ההרוגים.

אלנקם : סיפורו של לוחם חרות ישראל

עזרא יכין
2006

אלנקם היה כינויו של עזרא יכין בלח"י. הוא נולד ביפו בשנת תרפ"ח. ימי ינקותו עברו אליו בשכונת ימין משה בירושלים, מול חומת העיר העתיקה, ממנה עקר עם משפחתו מפאת התקפות הערבים בימי מאורעות התרפ"ט. ילדותו עברה עליו בין הסמטאת הססגוניות של שכונת מחנה יהודה ושם צמחו בו ניצני המרי נגד השלטון הזר, שהביאוהו לשורות הלח"י.

אלי כהן: האיש שלנו בדמשק

א. בן חנן
1968

סמוך לשעה שמונה, הסיר אלי את המכסה מעל הטרנזיסטור וחשף את מכוש המשדר. בקול שקט, בתדר קבוע, שידר למרכז תל אביב. רגע ארוך לאחר מכן, בעודו ממתין לציפצוף המבולבל המסמן את קבלת השדר, שמע הלמות אגרופים על דלת חדרו. הוא ניתר ממקומו ואינסטינקטיבית סכך בזרועותיו על המשדר הזעיר. מולו ניצבה קבוצה של אנשי ביטחון לבושים אזרחית וחמושים בנשק חם.

חלל – כרך א'

ג'יימס מיצנר
1986

חלל הוא סיפור הפסיפס של כל הצעדים הקטנים שהביאו ל"צעד קטן לאדם וצעד גדול לאנושות" על הירח. כמיטב המסורת הסיפורית של ג`יימס מיצ`נר, הוא אורג כאן סיפור אנושי של ארבע משפחות, היוצרות יחד את סיפור כיבוש החלל. מהנדס, סנאטור, טייס וחוקר חלל מייצגים את הסיפור האמריקאי הגדול של אתגר, מאבק, תחרות (עם הרוסים), תככים, מלחמת רשויות, וכל מה שיצר בסופו של דבר את המכונה הגדולה והמופלאה ופתח עידן חדש.

שבריר שנייה

דיוויד באלדאצ'י
2007

מישל מקסוול הרסה לעצמה כל סיכוי בשירות החשאי. בניגוד לאינסטינקטים שלה, היא איפשרה למועמד לנשיאות לצאת מטווח ראייתה כדי לנחם אלמנה אבלה. ואז, מאחורי דלתיים סגורות, הפוליטיקאי שעל בטיחותו היתה אחראית נעלם כאילו בלעה אותו האדמה.

פינת הגיהנום

דיוויד באלדאצ'י
2012

אוליבר סטון לחלוטין לא ציפה לקבל את שיחת הטלפון הזו. ‏נשיא ארצות-הברית קורא לסטון אל החדר הסגלגל ומבקש ממנו לחקור את האפשרות שהרוסים מעורבים בסחר הסמים המקסיקני בארצות-הברית, שנועד לפגוע בעוצמתה המוסרית. סטון הפטריוט נאלץ להסכים להתגייס שוב לכוחות החשאיים ולפעול למען ארצו בזירה הבינלאומית.

האספנים

דיוויד באלדאצ'י
2008

רצח אכזרי שמתרחש באולם הספרים הנדירים של ספריית הקונגרס, שם שוכנים בבטחה זה מאות שנים אוצרותיה המודפסים של התרבות המערבית, שואב את ארבעת חברי מועדון הגמל אל פרשיית ריגול נועזת. ארבעת הלא-יוצלחים שבראשם עומד אוליבר סטון המסתורי – נאלצים לגייס את כל כוח ההמצאה והתעוזה שלהם כדי להערים על אוייב קטלני – רוג'ר סיגרייבס, סוכן CIA לשעבר, שמוכר את סודותיהן של סוכניות המודיעין לכל המרבה במחיר.

הפרס הגדול

דיוויד באלדאצ'י
1997

מצבה של לו – אן טיילר לא יכול להיות גרוע יותר. היא אמנם רק בת עשרים, יפהפייה מדהימה וכלל לא טיפשה, אך חייה מצויים במבוי סתום. היא מתגוררת עם בתה התינוקת ועם אבי הילדה, סוחר סמים אלים, בקרון מט לנפול במגרש גרוטאות, עובדת במסעדה בתחנת משאיות ואין לה גרוש על הנשמה. בדיוק אז, כשנראה שאין לה שום סיכוי לצאת מהבוץ, מקבלת לו – אן הצעה שאי – אפשר לסרב לה: זכייה מובטחת במאה מיליון דולר בלוטו.

נאמנות כחולה

דיוויד באלדאצ'י
2011

שאיפתה היחידה בחיים של מייסון (מייס) פרי הייתה להיות שוטרת במשטרת וושינגטון. כך הייתה עד שנחטפה והופללה. היא איבדה הכול – את התג, את הקריירה ואת חירותה. כעת היא משתחררת מהמאסר ולפניה משימה אחת בלבד: לחזור ולהיות שוטרת. הדרך היחידה לחזור וללבוש את המדים הכחולים היא לפענח מקרה קשה ולהוכיח שהיא זכאית וראויה לשוב לתפקידה ולדרגתה.

המשפחה הראשונה

דיוויד באלדאצ'י
2011

הכול החל במסיבת יום הולדת רגילה, לכאורה, עם ילדים, בלונים ועוגה. אך מסיבת יום ההולדת הזו לא היתה רגילה כלל. היא התקיימה במעון הנופש הנשיאותי בקמפ דיוויד, וכלת השמחה היתה אחייניתו של נשיא ארצות־הברית. שעות ספורות לאחר תום המסיבה נחטף אחד מקרובי המשפחה של הנשיא, והמשפחה הנשיאותית כולה נסחפת לתוך סיוט.

מועדון הגמל

דיוויד באלאדצ'י
2008

תיאוריות קונספירציה פרועות, קנוניות מסוכנות ותחבולותיה הזדוניות של הממשלה – כל אלה מעסיקים את חברי "מועדון הגמל". זו חבורה של ארבעה תמהונים מזדקנים, שאפילו בחלומותיהם הפרועים ביותר לא היו מעלים בדעתם שיהיו עדים לרצח מזעזע שיגרור אותם למזימה שמאיימת על עצם ביטחונה של ארצות־הברית.

 

כל האמת

דיוויד באלאדצ'י
2011

"דיק, אני זקוק למלחמה", פונה ניקולס קריל, בעליה של חברה לייצור נשק, לדיק פנדר, מומחה לחירחור קונפליקטים בינלאומיים, כדי שיוכל למכור את הנשק שהוא מייצר. לשו, גבר נטול שם פרטי ובעל עבר ייחודי, יש תוכניות אחרות. בניגוד לרצונו הוא סובב ברחבי העולם בשליחות מטעם ארגון ביון בינלאומי סודי כדי לשמור על שקט ושלום. על דרכה של קייטי ג´יימס, עיתונאית זוכת פרס פוליצר, נקרית הזדמנות של פעם בחיים לשקם את הקריירה שלה: לראיין ניצול מטבח שזיעזע את האנושות כולה.

נשיא מעל החוק

דיוויד באלאדצ'י
2008

לותר ויטני בן השישים ושש הוא פורץ בעל ותק. בעזרת מידע פנימי הוא חודר לביתו המוגן היטב של מיליארדר הנמצא בחופשה בברבאדוס – הוא יודע שמה שימצא בכספת יספיק לו כדי לפרוש לגמלאות. אך משהו משתבש. לותר שומע קול מכונית מתקרבת ונאלץ להתחבא בחדר הכספות. מבעד למראה חד כיוונית הוא רואה גבר ואישה שיכורים. הם מתחילים להתעלס. האווירה מתלהטת. הגבר מכה את האישה, וזו, בניסיונה להתגונן, נועצת בזרועו סכין לפתיחת מכתבים.

ריקוד על המים

לילי פרי
1994

לני אבני, אשה בת 37, נטשה את בעלה ואת בנה המתבגר והלכה "למות" בבית- אבות על חוף הים בנתניה, בעקבות מות בתה הקטנה ושברון יחסיה עם בעלה. שמונה שנים היא מעבירה במין ניכור מנותק, בחברת דיירי אגף התשושים הסניליים, כאם-הבית של בית האבות – ציפור שסועה, שמקפידה לפרוק מעצמה כל רגש, ובמיוחד כאב, ולחיות חיים צפודים, עמומים, דומים לא במעט לאלה של דיירי הבית העומדים על הגבול הדק של המוות.

מה שלומך גברת רובין?

שושנה יובל
1994

בתל-אביב של שנות התשעים לא נשארו לז'ניה רובין הרבה חברים. עולמה הפנימי משתנה, החל בקרעים בזיכרון, דרך קשיים בזיהוי אנשים וחפצים, ועד להתפוררות התודעה.

חצוצרה בואדי

סמי מיכאל
1987

הודא, בחורה ישראלית ערביה, שקוראת את יהודה עמיחי וחברותיה יהודיות, והיא שייכת לשני עולמות, לעולם מוצאה הערבי ולעולם תרבותה העברית, מספרת את סיפורה המרתק של משפחה ערבית מופלאה בואדי של חיפה, ואת סיפורי האהבה שלה ושל אחותה. בעט אמן מתוארות פגישות והתנגשויות דרמתיות בין הוויות ותרבויות, שמתוכן עולות שאלות נוקבות על מציאות חיינו בארץ.

מובינג

אסף גברון
2003

הם ישראלים. הם בניו יורק. הם רוצים לעשות כסף ומהר. תומר, שלומי ואיזי עובדים בחברת הובלות. הם שונאים את הבוס שלהם, שמשלם מעט, משקר הרבה ומריץ אותם בכל אמריקה. נמאס להם מכל הקומבינות של עולם המוּבינג, ואפילו הטיפים לא משהו. כשיום אחד הבוס שלהם מגזים בגדול, בא להם הרעיון: המשאית מלאה מטען, הם יכולים פשוט להיעלם איתה… מה שהם לא יודעים זה שעוד מישהו בונה על המטען הזה תוכניות גדולות.

שער המדרגות

לורי מור
2014

טאסי קֶלטג'ין, בתו של מגדֵל תפוחי אדמה במערב התיכון, מגיעה לעיירה אוניברסיטאית כסטודנטית ופוגשת שם את צ'וסר, סילביה פלאת וסימון דה בובואר, וגם גברים שלובשים ג'ינס ועניבה. כדי לפרנס את עצמה היא מתחילה לעבוד כמטפלת אצל משפחה שזה עתה אימצה ילדה.

האיש השישי

דיוויד באלדאצ'י
2012

שון קינג ומישל מקסוול, צמד החוקרים הפרטיים, נקראים לסייע בזיכויו של אדגר רוי שנאשם ברצח ועצור בכלא שמור במיוחד במדינת מיין.
הם בטוחים שכל מה שנדרש מהם הפעם זה "לחפור קצת" ולגלות הוכחות לחפותו. אך כבר בנסיעתם הראשונה לאורך החוף המפורץ של מיין הקרה, הם מבינים ששום דבר אינו מתנהל כמתוכנן במשימה המסוימת הזו.

המקווה האחרון בסיביר

אשכול נבו
2013

מיום שהניח כיפה על ראשו ועלה לעיר הצדיקים משתדל משה בן צוק בכל כוחו לשכוח את חייו הקודמים, ובייחוד את איילת, אהבת נעוריו.
אלא שאז, בדיוק כשנדמה לו שהוא מצליח, מטיל עליו הבוס שלו – ראש העיר – משימה שמאיימת להצית הכול מחדש.

אף מלה על אהבה

חנה גולדברג
2002

'אף מלה על אהבה' הוא רומן מענג ונפלא על אודות החיפוש אחר האהבה, הכמיהה לאושר והחרדה מהחמצת החיים.בכתיבה שנונה, ארוטית ומלאת הומור עצמי הולכת ונארגת האמת הפנימית של הספר. איה יכלה להישאר בבית, להמשיר לאכול חביתות בבוקרי שבת, לשכב עם בעלה פעם בשבוע, לחיות חיים חסרי תשוקה ולהחביא את דמעותיה עמוק בתוך הלב, אבל היא ארזה את אגם הדמעות שלה ואת המחשב הנישא וטסה לתאילנד. גיבורת 'אף מילה על אהבה' יוצאת למסע המכריח אותה להכיר במאווייה הכמוסים ביותר, מסע ההולך ומסתבך בסמטאות בנגקוק, בתוך אורבניות אפופת ריח אורז מטוגן, בין ילדים מקבצי נדבות, רוכלי אריגים פסיכודליים ובובות עץ, עד לסוף המפתיע.

אמון: סבא שלי היה יורה בי

ג'ניפר טגה , ניקולה זלמייר
2014

בגיל ארבעה שבועות נמסרה ג'ניפר טֶגֶה על ידי אמה הגרמנייה לטיפולן של נזירות בבית ילדים במינכן. היא הועברה למשפחה אומנת שאימצה אותה בגיל שבע ואז ניתק כליל הקשר שהיה לה עם אמה וסבתה האהובה. עם אביה הניגרי, שממנו ירשה את עורה הכהה, לא היה לה אז כל קשר. בגיל שלושים ושמונה, בעת שיטוט בספרייה המרכזית בהמבורג, נתקלה במקרה בתמונת אמה הביולוגית על גבי ספר שחשף בפניה סוד משפחתי גדול שהוסתר ממנה כל השנים: אַמוֹן גֵּת, המפקד הסדיסט של מחנה הריכוז פלאשוב, הוא סבא שלה.

רומן ונציאני

אנדריאה די רובילנט
2005

לפני מספר שנים, חזר אבי הביתה כשדידו קופסה מלאה מכתבים ישנים, שהפכו לפיסות נייר כמעט בלתי-קריאות בגלל הלחות ופגעי הזמן…" מספר אנדריאה רובינט, מחבר הרומן התיעודי המופלא רומן ונציאני. המכתבים, שנמצאו בעליית הגג בפאלאצו המשפחתי העתיק שעל קאנאלה גראנדה בוונציה, חושפים סיפור של אהבה גנובה ותשוקה סוערת בין גבר לאישה צעירה, שהמוסכמות התרבותיות והחברתיות אסרו עליהם לאהוב.

בת יפתח

נעמי רגן
1998

בת יפתח הוא סיפורה של בת-שבע הלוי, יפיפייה ברוכת כשרונות בת שמונה-עשרה, שגדלה בקליפורניה ושודכה לתלמיד חכם ירושלמי מבטיח. אביה העשיר יזם את השידוך כדי לקיים נדר שנדר לפני שנים, להנציח את שלושת אבותיו החסידית. אך מחיר קיום הנדר הוא נורא, שכן לבת-שבע הצעירה והתוססת יש חלומות.

על זה לא מדברים

יוסי קליין
2014

מי רצח את גניה הירש, אישה יפהפייה ואם לשניים, השכם בבוקרו של הארבעה ביולי 1962?
התעלומה הזאת, שלא פוענחה במשך עשרות שנים, עומדת במרכז הרומן "על זה לא מדברים", ספרו הראשון של יוסי קליין, שייסד וערך את העיתון המיתולוגי "חדשות" וכיום כותב בעיתון "הארץ".

בעלת הבית

נעה ידלין
2013

אסא פוגל, דוקטור בלי משרה ופרוד טרי, מתעורר בוקר אחד לחדשות מבהילות: אמא שלו האהובה, סמנכ"ל מרכז תיאודור הירש לשלום בר קיימא, פרופסור להיסטוריה של עם ישראל, אספנית אנינה של אמנות ישראלית ופעילה נמרצת בשלל אגודות ידידים – חשודה שגנבה ממקום עבודתה 3.4 מיליון שקלים.

סופת קרח

ריק מודי
1999

טוב אז הנה אני שופך לכם את הקומדיה על משפחה אחת שהכרתי כשהייתי ילד. יש קצת ממני בסיפור הזה, כמו שזה תמיד אצל רכלנים, אבל בואו לא נקדים את המאוחר."קור אימים בחוץ, הסופה משתוללת. זהו לילה גורלי בחיי בני משפחת הוד. הכול, או כמעט הכול, קורה להם. וונדי, האחות הקטנה, מחליטה לאבד את בתוליה עם בן השכנים, ולשם כך היא משקה אותו בוודקה עד שהוא משתכר ונרדם.

היפה בנשים

שפרה הורן
1998

סיפורה הנפתל של רוזה, הילדה בעלת תלתלי הזהב משכונת קטמון, שגדלה והייתה ליפה בנשות ירושלים. נבואה מבט`חה לה ארבעה בעלים. בלילה אפוף פחדים, בעודה נערה, נולדת אהבתה אל בעלה הראשון. רוזה, החוששת מפני כל שינוי, תיאלץ להתמודד עם תהפוכות הגורל פעם אחר פעם. ברומן סוחף מפליאה שפרה הורן לתאר את חייה הסוערים של האשה גדולת המימדים שגברים אינם יכולים לעמוד מול קסמיה, את החיים בשכונה, את קולנוע רוזה שמקרינים בו רק סרטים סוחטי דמעות, את הדמויות הססגוניות הסובבות אותה, את העורבים הידידותיים ואת הפרפרים חורצי הגורל, את סולם הזהב, את מיטת המלאכים ואת הילדה המסתורית המבקרת אותה בלילות.

בעל זבוב

ויליאם גולדינג
1988

סיפור קורותיה המרתקות והמזעזעות כאחת של קבוצת נערים בריטיים, ניצולי תאונת מטוס בימי מלחמה. מתוך נפתולי הסתגלות ומאבקי השתלטות מקימים הניצולים, באי השומם שאליו נקלעו, חברה הלוקה בכל מומיה של החברה האנושית.
יצירה שהיא גם משל אכזרי על תולדות האנושות וגם חזות קשה לעולם התרבות בתקופה של ערעור יסודות וסכנת שואה פרי-עטו של אחד מסופרי-המופת בתקופתנו.

שום גמדים לא יבואו

שרה שילה
2007

בעיירת ספר מרוחקת חיים התושבים באימה מתמדת מפני האויב שמעבר לגבול. שש שנים לאחר מותו של אחד מיקירי תושביה- מלך הפלאפל המקומי- עדיין לא השלימו אשתו וששת ילדיו עם המוות הזה, ולכל אחד מהם דרכו שלו להתמודד עמו ועם החיים שגזר.
לילה: אישה שוכבת בקצה מגרש כדורגל ריק; שני ילדים מסתגרים עם בז שניסו לאלף; בחור צעיר מתכונן לעזיבה; נערה מספרת לשני אחיה הקטנים סיפור שישנה את חייהם.

הזמן הצהוב

דויד גרוסמן
1987

20 שנה לאחר מלחמת ששת הימים יזם השבועון "כותרת ראשית" את חשבון הנפש הזה, "הזמן הצהוב", פרי שבעה שבועות קדחתניים של שיטוטיו של גרוסמן, דובר ערבית, בגדה המערבית, במחנות פליטים, בבית – המשפט הצבאי בהתנחלויות, בערים ובכפרים. הספר מתבסס על 14 הפרקים שראו אור תחילה בגליון מיוחד של השבועון (יום העצמאות, 87), אשר עורר התרגשות נדירה בממדיה. עליהם נוספו, במיוחד לספר, פרקים חדשים (כשליש מהיקפו).

מלאכים ושדים

דן בראון
2004

רוברט לנגדון, חוקר הסמלים המוכר לנו מהספר צופן דה וינצ'י, נשלח למכון מחקר שוויצרי כדי לבדוק סמל מסתורי שנצרב לתוך חזהו של פיזיקאי שנרצח. הוא מגלה ראיות לדבר מה שלא ניתן אפילו לדמיין אותו: תחייתו של "אילומינטי", ארגון המחתרת החזק ביותר שהיה קיים אי – פעם. ה"אילומינטי" עלה כעת אל פני השטח כדי לבצע את נקמת הדם האגדית הסופית שלו נגד האויב השנוא עליו ביותר – הכנסייה הקתולית. חששותיו של לנגדון מתאמתים, כאשר שליח של "אילומינטי" מודיע שהארגון הטמין פצצה בלב קריית הוותיקן. תוך כדי הספירה לאחור ממריא לנגדון לרומא וחובר אל ויטוריה וטרה, מדענית איטלקיה מסתורית, כדי לעזור לוותיקן במאבקו הנואש על קיומו.

נקודת ההונאה

דן בראון
2005

לוויין של נאסא מגלה אובייקט נדיר ומדהים שנקבר בקרח באזור הקוטב הצפוני. כדי לוודא שהממצאים אכן אמיתיים, מזעיק הבית הלבן את סוכנת הביון רייצ´ל סקסטון, מלווה בקבוצת מומחים הכוללת את החוקר מייקל טולנד. רייצ´ל יוצאת למסע לקוטב הצפוני ומגלה את הלא – ייאמן: ראיות לתרמית מדעית, שמאיימת לגרום עימות בקנה מידה עולמי. לפני שהם מצליחים להזהיר את הנשיא, רייצ´ל ומייקל נופלים קורבן למארב של מתנקשים רצחניים.

למוח של הימלר קוראים היידריך

לורן בינה
2010

"כדי שמשהו יחדור אל הזיכרון, צריך להפוך אותו תחילה לספרות. עלוב ככל שזה נשמע."
מעטות הפעמים שספר פשוט מהמם אותך בתעצומות הנפש שבו, בדרך שבה הוא שוזר את הקורא לתוכו ומותיר אותו עולה על גדותיו. איך סופר יכול לספר על אחת המפלצות הגדולות בהיסטוריה האנושית – היידריך, "הקַצב מפראג" – מבלי להפוך אותו לגיבור במובן זה או אחר? שאלה מוסרית זו עומדת בלבו של הספר הפנורמי המרענן עד כאב הזה.

שלך, סנדרו

צבי ינאי
2006

רקדנית יהודייה בת 18 מתאהבת בזמר הונגרי שגילו כפול משלה, ויוצאת עמו לסיבוב הופעות באיטליה. בגיל 23 היא כבר אם לארבעה ילדים. הנדודים מהופעה להופעה בערי השדה מאלצים את ההורים להפקיד את הילדים אצל אומנות איטלקיות. שלושה ילדים חזרו לחיק המשפחה, אבל תינוק אחד הושאר אצל המשפחה האומנת – ועקבותיו אבדו. שמו היה רומולו.

חיים על נייר זכוכית

יורם קניוק
2005

פרח לא מסביר את עצמו – אהבה אינה מסבירה את עצמה", שרה בילי הולידיי.
על-פי קניוק: פרוזה אינה מסבירה, אינה מבטאת דעה. פרוזה מספרת אנשים בתנועה, ומה שהם זה גם מה שמסביר אותם.
חיים על נייר זכוכית מעצב עשר שנות חיים באמריקה של שנות החמישים, מן השנים המהפכניות, המסעירות

והדחוסות של המוזיקה, התרבות והאמנות האמריקנית ובמובן מסוים וחשוב, גם של הגורל היהודי שם.

כנגד כל האויבים

טום קלנסי
2012

במשך שנים רבות פעל מקסוול מור, לוחם הקומנדו הימי, עבור מחלקת המבצעים המיוחדים של ה-CIA: יצר קשרים, עמל על הפקת מודיעין חיוני והתמודד באופן יומיומי עם אויביה של אמריקה. לאחר שארגון טרור בפקיסטן מחסל את כל צוות ה-CIA שלו, מור מקבל הוראה ממפעיליו לחלץ קולונל פקיסטאני משבי הטליבאן. אלא שאז הוא נתקל בכוחות שלא הוא ולא ה-CIA ידעו על קיומם ועל מטרותיהם.

בדרך אליך

קיונג סוק שין
2013

בדרך אליך הוא סיפורם של אנשים צעירים שהתבגרו בתקופה טרגית וסוערת – של אנשים שהשתוקקו להישאר יחד אולם מאורעות הזמן קרעו אותם זה מזה.
ארבעה צעירים, המעורבים כל אחד בדרכו במאבק הסוער להפלת המשטר הצבאי בדרום קוריאה, נפגשים בסיאול. הם חולקים את אותם התשוקות והחלומות, ואט-אט הזרות הראשונית נעלמת ולובשת צורה חדשה: היא הופכת לחמימות, לקשרי חברות אמיצים, ולבסוף לאהבה ראשונה בעלת ניחוח משכר.

יונים בטרפלגר

סמי מיכאל
2005

זאב אפשטיין, גבר ישראלי עשיר ומצליח, בן מסור לאמו ניצולת השואה ורדופת הפחדים, מגלה יום אחד שהוא בן מאומץ: הוריו הם פלסטינים שנמלטו מחיפה בשנת 1948 והוא נשאר בעריסתו בסערת המנוסה. זאב הוא במובן מסויים דור שני גם לשואת היהודים וגם לנכבה של הפלסטינים, והוא עושה כל שביכולתו לשאת באהבה ובאומץ את המשא הכפול והבלתי אפשרי הזה. לאחר שאמו הביולוגית, נבילה, מגלה אותו ונכנסת לחייו, נרקמים ביניהם יחסים מופלאים של חום ועדנה, בעוד המציאות הישראלית-פלסטינית האכזרית ממשיכה בשגרת הכיבוש מזה והטרור מזה.

הכתובת על מצחי

נאפיסה חאג'י
2010

מאז היתה ילדה פרצה סאירה קאדֶר העקשנית והנבונה את הגבולות שבין מסורת משפחתה לשאיפתה לעצמאות. סאירה, מוסלמית-אמריקנית ממוצא הודי-פקיסטני, נפש חופשייה ומרדנית, דחתה שוב ושוב את המושגים הכובלים של משפחה, חובה, מחויבות וגורל, ובחרה להיות לעיתונאית שתרה בכל העולם – גם באזורים המסוכנים ביותר.

התאום השלישי

קן פולט
2003

במהלך בדיקת נתונים חסויים שקיבלה מהאף.בי.איי., מגלה ד"ר ג´ני פראמי, חוקרת גנטיקה באוניברסיטת ג´ון פולס היוקרתית, תאומים זהים שנולדו לשתי אמהות שונות. אחד התאומים, סטיב, הוא סטודנט למשפטים באוניברסיטה, שמוצא חן בעיני ג´ני, ואילו אחיו הוא אנס ורוצח. ג´ני מחליטה לחקור את התעלומה, ולפתע חייה אינם כשהיו.
קן פולט נשוי לברברה פולט, חברת פרלמנט. הם גרים בסטיבנאג´ ובלונדון. קן הוא אוהד מושבע של שייקספיר, נגן גיטרה חובב, נשיא המכון לדיסלקסיה וחבר באיגוד הלאומי לאוריינות. ספריו הקודמים של פולט שראו אור בהוצאת מודן זכו לאהדת הקוראים, ביניהם: "עמודי תבל", "חוד המחט", "שם הצופן רבקה", "פטיש גן העדן" ו"האיש מסנט פטרבורג".

עורבות

קן פולט
2004

יום הפלישה מתקרב. הגרמנים אינם יודעים היכן ומתי, אך הם יודעים שזה יקרה בקרוב. מבחינתה של פליסיטי "פליק" קלרה, מעולם לא היתה הסכנה כה גדולה. פליק, אחת הסוכנות היעילות ביותר של בריטניה בצפון – צרפת, יודעת כי ביולתם של הגרמנים לסכל את מתקפתן של בעלות – הברית תלויה בקווי התקשורת שלהם, ובימים שלפני הפלישה אין מטרה בעלת חשיבות אסטרטגית רבה יותר ממרכזת הטלפונים הגדולה באירופה.
הספר מביא דמויות בלתי נשכחות ופרטים אותנטיים, סימן ההיכר של קן פולט, המתעלה כאן במיטב כשרון הכתיבה שלו. קן פולט הוא מחברם של ארבעה – עשר רומנים, ביניהם "חוד המחט", "לילה מעל הים", "התאום השלישי" ואחרים, שראו אור בעברית במודן.

גרניקה – סיפור באסקי על אהבה ומלחמה

דייב בולינג
2010

גרניקה הוא רומן היסטורי מרגש על אהבה, משפחה ומלחמה, שמתרחש בעיירה הבאסקית גרניקה.
השנה היא 1935 ומיגל נאבארו נאלץ לברוח מעיירת הדיג לקייטיו לעיר ההיסטורית גרניקה, סמל הערכים הדמוקרטיים והמסורת התרבותית של הבאסקים. מיגל לא רק מתחיל שם קריירה חדשה, אלא גם מוצא את אהבת חייו — מירן אנסוטרי, רקדנית מחוננת ויפהפייה האהובה על כל תושבי העיר. בין השניים מתפתחת אהבה עזה שאותה לא יוכלו המלחמה, הטרגדיה והמוות לנצח.
דייב בולינג מספר את סיפורם ומשרטט את דמותם של אנשים גאים ואמיצים המוכנים להקריב את כל מה שיש להם כדי להגן על ערכיהם, מולדתם ומשפחותיהם.

עאידה

סמי מיכאל
2008

זכי דאלי, יהודי מבוגר, כמעט קשיש, הכותב ומגיש תוכנית דוקומנטרית פופולארית בטלוויזיה העיראקית, מקבל יום אחד, בין שתי מלחמות המפרץ, שיחת טלפון שממנה הוא למד שעל סף דלתו מונחת גופה של אישה. מכאן ואילך מתפתחת עלילה דרמתית, רבת תהפוכות, שדרכה אנו נחשפים לעולמו הרגשי והתודעתי של זכי, שרואה עצמו נצר אחרון לקהילה יהודית מפוארת שחיה ברציפות במקום אחד יותר מכל קהילה יהודית אחרת.

ערבה עיוורת, עלמה נמה

הרוקי מורקמי
2009

ערבה עיוורת, עלמה נמה הוא קובץ הסיפורים המגוון ביותר של מורקמי, המקיף חמש שנות כתיבה.
מורקמי יצר קשת של סיפורים המעבדת את מגוון החוויות האנושיות בדרכים מפתיעות ומרתקות. גיבוריו של מורקמי מתמודדים עם אובדן כואב, עם מיניותם או עם המרחק הבלתי אפשרי בין מי שאמורים להיות קרובים מכול.

שרלוטה איסבל הנסן

תורה רנברג
2012

יָרלֶה קְלֶפ, חוקר צעיר ומבטיח במחלקה לספרות באוניברסיטת ברגן, היושב לו במגדל השן האקדמי ומנהל במקביל חיי הוללות סטודנטיאליים, מקבל זימון מהמשטרה לבדיקת רקמות.
הוא לא מבין איך זה קרה לו, אבל מתברר לו שהוא אב לילדה בת שבע – שרלוטה איסבל הנסן.

השמים מחכים לה

פאני פלאג
2007

פאני פלאג, מחברת רב-המכר "עגבניות ירוקות מטוגנות", משלבת בכתיבתה חום דרומי, רגשנות ישירה וחסרת בושה והומור נפלא. בספר זה היא לוקחת את הקוראים לאלמווד ספרינגס, מיזורי, שבה חוויותיה המוזרות והמפתיעות של אישה מלאת חיים בת שמונים מדרבנות עיירה שלמה לחשוב שוב על שאלה עתיקת יומין: מהי משמעות חיינו?

מה מעיק על פורטנוי

פיליפ רות
2009

תרגום חדש של אסף גברון לספרו הפופולרי ביותר של פיליפ רות במלאת 40 שנה לצאתו לאור.
אלכסנדר פורטנוי הוא צעיר אמריקאי-יהודי ששנים ארוכות ניסה והצליח להיות ילד טוב של אמא, להצטיין בלימודים ולהתקדם בחיים עד לתפקיד בכיר למדי בעיריית ניו יורק.

רומן אמריקאי

יהונתן גפן
2007

רומן אמריקאי הוא ספר בדיוני, אבל כמו הרומנים האחרים של יהונתן גפן, הוא ספר שעושה חשבון בלי לעשות חשבון. זהו ספר חושפני, מעורר הזדהות, אבל בה במידה מצליף וביקורתי. זהו רומן שלם, העומד בפני עצמו, אך בה בעת הוא מצטרף לשני קודמיו אישה יקרה וחומר טוב ומשלים טרילוגיה ישראלית חושפנית, מרתקת, משעשעת ועוקצנית.

מיקי, אני מדברת אליך

שי שטרן
2013

בספר משורטטת באהבה גדולה העיר ירושלים, על שלל דמויותיה הססגוניות. קונפליקטים היסטוריים הקשורים בעיר, שזורים בסיפורו של מיקי, קולנוען המתלבט בין מחויבות רומנטית לבין שאיפתו לעצמאות. גלריית הטיפוסים המקיפים את מיקי ומספקים לו השראה, פותחים פתח לעולמם המורכב של תושבי ירושלים, בעבר ובהווה, וכל זאת בפשטות ובחן כובש.

נער החידות ממומביי

ויקאס סווארופ
2007

ראם מוחמד תומאס בן ה-18, הגיבור-המספר של הרומן "נער החידות ממומביי", נעצר מיד לאחר שהוא זוכה בסכום הדמיוני של מיליארד רופי (כמאה מיליון ₪) בשעשועון הטלוויזיה "מי יגיע למיליארד?", שבו ענה נכון על שתים-עשרה שאלות. המפיקים ההמומים עוצרים אותו כי הם בטוחים שהוא רימה בדרך כלשהי.

הנסיך הקטן

אנטואן דה סנט-אכזיפרי
2013

מהדורה מיוחדת לרגל 70 שנה לצאת הספר הנסיך הקטן – ספרו המפורסם ביותר של אנטואן דה סנט-אכזיפרי – בעל תובנות עמוקות ובלתי נשכחות
על עולם המבוגרים, על החיים ועל האהבה

עצמי עיניים חזק

ג'ון ורדון
2012

גופתה של כלה יפהפייה מתגלה במהלך טקס נישואיה לפסיכיאטר בעל שם עולמי, כשראשה ערוף. החשוד המיידי הוא הגנן המקסיקני המועסק באחוזה, שניהל ככל הנראה רומן עם הנרצחת. אלא שהוא נעלם בלי להשאיר עקבות, ובאופן בלתי מוסבר אפילו במצלמות וידיאו שלפניהן עבר לא נקלטה דמותו.
בייאושה פונה אמה של הנרצחת לגרני כדי שיסייע למשטרה בחקירה. גרני, בעבר הבלש המעוטר ביותר במשטרת ניו יורק, מנסה להסתגל לחיי הכפר השלווים ולהתנתק מהעולם האפל שהשאיר מאחוריו, אבל נסיבות הרצח המוזרות והמסתורין האופף אותו מפתים אותו לקבל על עצמו את החקירה למרות הסתייגותה של רעייתו.

מכירת חיסול

יו לורי
2012

תומאס לאנג הוא חייל בדימוס בשירות הוד מלכותה וג'נטלמן אנגלי. הוא מועסק לסירוגין כמאבטח אישים, שומר ראש לאנשי עסקים ויועץ ביטחוני למרבה במחיר.
רוב הזמן הוא מובטל כרוני ועצלן רומנטי. כשמציעים לו לחסל תעשיין אמריקני הוא מגלה כי התכונות הדומיננטיות שלו בעוכריו. לאנג מסרב לחוזה הנדיב מצד אחד ומתאהב בבתו של יעד החיסול מצד אחר. מכאן ואילך הוא נקלע למסכת שקרים וסודות, לריגול בין-לאומי ותעשייתי, לארגון טרור עם קהל יעד ממוקד ולאחורי הקלעים של עולם סוחרי הנשק.

הכל זריז

שרי שביט
2012

הכל זריז" הוא סיפור מסחרר ורב-תפניות על אח ואחות משכונת הדר יוסף, שמחליטים לשנות את גורלם – ולא יודעים לאילו מקומות מפתיעים תוביל אותם ההרפתקה המסוכנת שבה הם בחרו.

הארנבת עם עיני הענבר

אדמונד דה-ול
2012

משפחת אֶפרוּסי היתה שושלת יהודית רבת עוצמה של בנקאים, ששגשגה באירופה של המאה התשע עשרה והטביעה את חותמה על חיי הכלכלה, החברה והאמנות באודסה, בפריז ובווינה. אולם לאחר מלחמת העולם השנייה, כל שנותר מהאימפריה האדירה הזו היה אוסף נדיר של 264 פסלונים יפניים מיניאטוריים, שגודלם אינו עולה על קופסת גפרורים. את האוסף ירש אדמונד דה ואל, בן לכומר אנגליקני ומאמני הקרמיקה המובילים בעולם.
הארנבת עם עיני הענבר הוא סיפור על אוסף של חפצים זעירים, שבריריים ומלאי עוצמה, הארוג אל תוך סאגה כבירה המקיפה יבשות ושנים של מלחמה ושלום.

כאוס רגוע

סאנדרו ורונזי
2011

בשנתו הארבעים וחמש, בשלהי חופשת הקיץ, פייטרו פלדיני, מנהל בכיר בקונצרן תקשורת, מציל אישה ממוות בטוח בטביעה. בשובו הביתה הוא מגלה שבאותה שעה בדיוק לקתה בת זוגו בהתקף לב ומתה לעיני בתם בת העשר, קלאודיה. עם פתיחת שנת הלימודים הוא מלווה את בתו לבית-הספר ומחליט לחכות לה בחוץ עד תום יום הלימודים הראשון. וכך גם ביום השני, והשלישי, והרביעי… אט-אט, יום אחר יום, ההמתנה מול בית-הספר הופכת לציר שסביבו נעים חייו.

שארית החיים

צרויה שלו
2011

סיפוריהן של שלוש דמויות – אם, בת ובן – נארגים זה בזה ברומן החדש של צרויה שלו, שבו מגיעה כתיבתה לשיא עוצמתה.
געגועיה של חמדה הורוביץ לאגם החולה, שלחופיו גדלה, אינם מרפים ממנה אפילו בזקנתה.
בחשבון נפש נסער שהיא עורכת לקראת סוף ימיה מציפים אותה הזיכרונות מילדותה בקיבוץ בצלם של הוריה החלוצים, והמחשבות על בתה שלא אהבה כראוי ועל הבן שאהבה יותר מדי.

מישהו יודע את שמי

לורנס היל
2011

1745: יציאה שגרתית מהכפר הקטן באפריקה משנה לעד את חייה של הילדה אַמינַטָה דיאַלוֹ: סוחרי עבדים חוטפים אותה ואחרי מסע מפרך היא נמכרת לעבדות באמריקה.
שם אהובה וילדיה ייקרעו ממנה, ההבטחות הניתנות לה יופרו שוב ושוב, אבל אמינטה תישאר נאמנה לעצמה, תרכוש השכלה ותיעזר בתבונתה ובכישוריה כדי לעזור לאחיה השחורים ולרכוש לעצמה מעמד אצל אדוניה הלבנים.

בבקשה תשגיחי על אמא

קיונג סוק שין
2011

מערכת היחסים המורכבת בין אימהות לילדיהן עומדת במרכזו של הרומן בבקשה תשגיחי על אמא. אמם המבוגרת של ארבעה ילדים שבגרו ועזבו את הבית נעלמת בתחנת הרכבת של סיאול.
מבועתים וחסרי אונים הם מתאספים בביתו של האח הבכור כדי לנסות למצוא אותה בכרך האדיר.

אגם החלומות

קים אדוארדס
2011

בנקודת מפנה בחייה חוזרת לוסי ג´ארט מיפן אל ביתה בצפון מדינת ניו־יורק, ומוצאת את עצמה רדופה על ידי מותו הלא פתור של אביה מלפני עשר שנים.
כמיהות ישנות שמעורר בה אמן זכוכית מקומי, שהיה בעבר אהובה הראשון, מובילות אותה אל הבלתי צפוי.

וודקה ולחם

מירה מגן
2010

בעל ואישה, אקדמאים מצליחים, קוטעים את הקריירות שלהם ובוחרים לעסוק במלאכות כפיים פשוטות. גדעון, משפטן מבריק, יורד לאילת ועובד בחוות דיג. עמיה אשתו, רואת חשבון, מוותרת על משרתה המכובדת ולוקחת על עצמה את ניהול המכולת העלובה שהותירו הוריה, מהגרים קשי יום. עמיה גם נוטשת דירה מטופחת, שגרה בה עם גדעון ועם נדב, בנם המשותף, ועוברת להתגורר עם נדב במושב בפאתי ירושלים.

בן החמאס

מסעב חסן יוסף
2010

בן החמאס מביא את סיפורו האישי והמדהים של מסעב חסן יוסף, בנו הבכור של אחד מראשי תנועת החמאס בגדה, שייח‘ חסן יוסף, שממניעים אידאולוגיים החליט לחצות את הקווים ולשתף פעולה עם השב"כ. בשב"כ נחשב מסעב למקור האמין והבכיר ביותר שהצליחה מערכת הביטחון להפעיל אי פעם וזכה לכינוי “הנסיך הירוק“; “הנסיך“ על שום היותו בנו של ראש החמאס בגדה, ו“הירוק“ בגלל צבע דגלו של הארגון. מסעב חסן יוסף היה למיתוס מודיעיני ישראלי.

איש קטן, לאן?

הנס פאלאדה
2010

סיפורו של זוג צעיר ואוהב – פקיד יהודי (שאינו יודע הרבה על יהדותו) וגרמנייה בת למשפחת פועלים (שאינה יודעת כיצד נראה יהודי) – הנאבק לשרוד בצל המשבר הכלכלי, האינפלציה והמצוקה בגרמניה שלאחר מלחמת העולם הראשונה.
מתוך אכפתיות עמוקה לגורלם של קורבנות דורו מתאר הנס פאלאדה את מאבק הקיום האכזרי השוחק־כול אל מול ההרמוניה הזוגית המופלאה, שהיא קרן אור בוהקת באפלת החיים.

דברים שלא סיפרתי

אזאר נאפיסי
2010

אזאר נאפיסי, מחברת רב-המכר לקרוא את לוליטה בטהרן, מגוללת בספרה החדש סיפור מרתק של התבגרות באיראן בצל הורים דומיננטיים ומסוכסכים על רקע המהפכה האסלאמית וימי שלטון השאה שקדמו לה.
בסגנונה הייחודי, העמוק והקולח, היא רוקמת סיפור שהוא בעת ובעונה אחת אישי ואוניברסלי, יצירה המטלטלת את הקורא בכנותה ובעוצמתה.

צללים צרובים

קמילה שאמזי
2010

צללים צרובים הוא סיפור משפחתי החוצה יבשות ועשורים, רומן רחב יריעה שנפרש מיפן והודו שאחרי מלחמת העולם השנייה ועד ניו יורק ואפגניסטן שאחרי ספטמבר 2001. בה בעת זוהי יצירה שלוכדת ברגישות נדירה את הרגעים האנושיים השבריריים ביותר בתוך מהלכיה של ההיסטוריה. הירוקו, דמות מעוררת השראה, אינה הגיבורה היחידה ברומן שמרעידה את הנפש בעודה מנסה להישאר נאמנה לעצמה בעולם של אלימות ועימותים.

החיוך האטרוסקי

חוסה לואיס סמפדרו
2006

איכר זקן וחולה המתגורר בכפר קטן בדרום איטליה נאלץ לעבור לביתם הבורגני של בנו וכלתו במילאנו לצורך השגחה רפואית. הוא מתעב את החיים בעיר הצפונית המנוכרת שהשמים בה אפורים והאוכל תפל, אבל שם הוא מוצא שתי אהבות אחרונות – אהבת אישה ואהבת סב לנכדו הפעוט. הקשר עם האישה והילד מעניק לימיו האחרונים של הזקן משמעות חדשה לגמרי.

תחנה סופית אלג'יר

מישקה בן-דוד
2012

פיגוע קשה מטלטל את חייו של הצייר מיקי שמחוני ביום פתיחתה של תערוכת היחיד שלו, ובעודו נתון בהלם האובדן הוא מתבקש להצטרף אל שורות המוסד: דרכונו של צעיר קנדי, הדומה מאוד לשמחוני במראהו, הגיע לידי הארגון, ושמחוני מתבקש לאמץ את זהותו. בדמותו החדשה הוא מצטרף לחוליה של המוסד, אשר על רקע פיגועי האינתיפאדה השנייה יוצאת למבצעים נועזים ברחבי העולם לסיכול משלוחי הנשק לארגוני החבלה ולעצירת הפצצה האיראנית.

עמוק מבפנים

רוני דונביץ
2011

סוכנת המוסד נתפסת במחסן נידח, אי שם באנטוליה שבטורקיה, בבואה להעלים את גופתו של גנראל איראני שנחקר באלימות וחוסל. תפיסתה מעירה שרשרת של התרחשויות המתפרשות על פני מדינות באירופה ובאסיה, ובמרכזן הריגתם, בזה אחר זה, של אנשי 'טבעת הניבלונגים': רשת רדומה של סוכנים וסוכנות בעלי כיסוי מושלם, החיים בבירות אירופה ובשעת הצורך יוצאים לפעולה בשרות המדינה, תמיד לבדם.

ויקטור ומאשה

אלונה קמחי
2012

השנה היא1977 ‏. ויקטור בן השש-עשרה ואחותו הגדולה מאשה חוזרים סוף סוף לחיות יחד. שנים ספורות לפני כן היגרה משפחתם מאוקראינה לישראל, אך כעבור זמן קצר נהרגו הוריהם בתאונת דרכים והשניים החלו לנדוד בין פנימיות וקיבוצים, עד שבאה סבתם קתרין אף היא לארץ ואספה אותם לביתה.

דרוש לחשן

חגי ליניק
2011

מירה, לשעבר נורמה, היא גרמנייה לא-יהודייה. בעלה נחמיה היה חייל בצבא האדום שכבש את גרמניה במלחמת-העולם השנייה. הוא פגש את מירה באיטליה, כשהסתפחה ליהודיות ניצולות, המובלות לארץ-ישראל. שישה בנים מיהרה מירה ללדת, כמעט בלי רווח ביניהם – ילדה אותם לנחמיה? לעם היהודי? לעצמה, כדי לנסות למחוק את "המוות ההוא" שהביאה מרחובות גרמניה ודוגר בנפשה?

הזקן בן המאה שיצא מהחלון ונעלם

ונסון יונס
2011

זהו סיפורו המצחיק עד דמעות של אלן קרלסון, שפרש לבית אבות אחרי חיים ארוכים וסוערים. .. נמלט ממסיבת יום ההולדת שלו עצמו. כשעובר אורח מבקש ממנו להשגיח לרגע על מזוודה מסתורית, הוא מחליט לקחת אותה ולהיעלם. עד מהרה נאלץ אלן להימלט על נפשו – כשבעקבותיו דולקים שוטרים וגנגסטרים, התקשורת השוודית והאומה כולה.

ג'האד בין הלכה למעשה

אפרים הררה
2009

בארצות המערב, ובכללן ישראל, מעטה המודעות למשמעותו האמיתית של המושג ג'האד, וממילא גם לרצינות האיום הגלום בו. קריאת התיגר שמפנה מחנה מאמיני האסלאם כלפי מחנה הנצרות (ה"מערב") וכלפי מדינת ישראל הממוקמת בצדו, נתפסת לעתים כביטוי לסטייה מעיקרי דת האסלאם, ולא כמרכיב מהותי בדת האסלאמית.במוקד ספר זה, ג'האד – בין הלכה למעשה, מוצג המושג "ג'האד"(קריאת קרב למלחמת הקודש) כפי שהונח בפני המאמין בתחילת ימי האסלאם וכפי שהתפתח בשנים שחלפו מאז.

העיקר שתהיי מאושרת

תמי ארד
2009

בבית החולים קוראים לפרופ´ יהל נבות "אלוהים". זה לא מפתיע אותו. הוא מנתח מוח נאה וחריף, עשיר ויהיר, קר רוח ושובר לבבות. המתמחים במחלקה שלו חוששים מפניו, החולים מעריצים אותו, התקשורת מחזרת אחריו. חייו משתנים כשהוא פוגש את נטע היפהפייה, עובדת סוציאלית הפוחדת מרופאים.

רק בוקר קיץ, לכאורה

יעל משאלי
2009

מחזאית ידועה ומצליחה, אם לשני בנים בוגרים ורעייתו של עורך דין בכיר, מכניסה אל חייה בבוקר קיץ אחד את עמליה, אישה אבודה ומבולבלת.
עמליה, נפש פגועה המבקשת מזור ושחרור, רדופה על ידי חוויות ילדות של כאב, מושכת את המחזאית אל תוך עולמה המורכב ואל נבכי נפשה המסוכסכת.

סוף הגוף

איל מגד
2012

מנתח מהולל, מרדן ואיש מדון המסוכסך עם הממסד הרפואי, תוהה בעקבות מותו של חברו הטוב על יכולתה של הרפואה להושיע ועל מקורה הרוחני של מחלה. געגועיו לחברו מובילים אותו לבדוק את תולדות הקשר העמוק ביניהם ואת טיבם של קשרי חברות בכלל – מה מחבר בין אנשים ומה מפריד, ואיך נראים החיים מנקודת המבט של המוות.

החדר הכחול

ז'ורז' סימנון
2012

ב"החדר הכחול" וב"בטי" – שני רומנים שקובצו יחדיו בספר זה, התשוקה, ובמיוחד התשוקה הארוטית הנמצאת במתח מתמיד מול הסדר, המשמעת והאופציה המהוגנת לכאורה, היא זו שמניעה את גיבוריו של סימנון, הנקראים בנשימה עצורה.

ג'יין אייר

שרלוט ברונטה
2007

מה הדבר המרתק מיליוני קוראים לרומן גדול זה מאז המאה ה-19 ועד היום?
לכאורה סיפור עלילה פשוט לתקופתו" ג`יין אייר, היתומה והענייה מופקדת בבית דודתה הנוהגת בה בגסות ובאכזריות. היא נשלחת לפנימייה המיועדת לילדות עניות ומנוהלת בתנאים מחרידים. מאוחר יותר היא מתקבלת כאומנת בבית האחוזה של רוצ`סטר, המעמיד פנים של מי שמאוהב באחרת, אבל בסופו של דבר מתוודה בפני ג`יין על אהבתו לה. וכאן מתחילה העלילה להסתבך.

רביעי בערב

יעל הדיה
2012

שבעה אנשים נפגשים בימי רביעי בערב בחדר ישיבות בקומה העשירית בבניין משרדים ברמת גן. אין להם דבר במשותף חוץ מהיותם הורים – הורים לא מספיק טובים כך נראה להם. הם מחפשים משהו, לא ברור מה. תשובות, עצה טובה, אולי גאולה.
הם הגיעו לקבוצת התמיכה של עלמה פרבר, פסיכולוגית שהתקשורת הגדירה כקוסמת שידועה בשיטות עבודה לא מקובלות. כמה מהם יתאהבו בה מיד, באחרים היא תעורר סלידה עמוקה ופחד.

ז'יל וג'ים

אנרי-פייר רושה
2010

שאומרים ז'יל וז'ים חושבים קודם כול על הסרט, וכמובן על הבמאי פרנסואה טריפוֹ, שהפך את הסיפור הזה לאחד מסרטיו הנפלאים. אבל בראשית באמת היה שם סיפור, סיפור שנהפך לספר מיוחד במינו, ואין פלא שהוא שבה את ליבו של טריפוֹ מן הרגע שראה אותו על דוכן ספרים, אי-שם בשנות ה-1950.

מלון בפינת מר ומתוק

ג'יימי פורד
2010

מלון בפינת מר ומתוק הוא סיפור אהבה בלתי אפשרי המתרחש בסיאטל שבארה"ב ב-1942 בעיצומה של מלחמת העולם השנייה בין הנרי, ילד למהגרים סינים וקייקו, בת למהגרים יפנים.
אהבתם צומחת בסביבה עוינת ומלאה דעות קדומות בה התייחסו בחשדנות רבה כלפי המהגרים האסיאתים, שניסו בכל מאודם להתערות ולהיות חלק מהחברה האמריקאית.

קסם על ים כנרת

יורם קניוק
2008

בוקר אחד קמה נערה צעירה ממיטתה ויוצאת למסע תזזיתי של אלימות רצחנית ופורקן נטול רגש, בלוויית אהובה ושותפה היחיד – פוטונובסקי, עובר משומר בצנצנת פורמלין – אדם שהוא לא חי ולא מת.
במהילה משונה של קהות, סקרנות ומיאוס משקיפה הנערה המהורהרת וקרת הדם על החיים "מהצד של הסתם", כדבריה, ופועלת מתוך משיכה בלתי נשלטת לצד האחר, המת, שבהם.

סוכן במלכוד

דניאל סילבה
2009

"גבריאל לקח מידי נבות את התיקייה. משימה קצרת טווח, חשב. נשמע נחמד, אבל הדברים האלה איכשהו אף פעם לא מסתדרים ככה…"
שליחות שגרתית לכאורה לאמסטרדם יוצאת מכלל שליטה כשאיש המוסד גבריאל אלון חושף פעולת טרור שזוממת המחתרת האסלאמית בטבורה של לונדון. על הכוונת: בתו של השגריר האמריקני בבריטניה. אלון מגיע באיחור של רגע להצילה, אבל המפגש בינו לבין חוטפיה חורץ גם את גורלו שלו.

יום אחד

דיוויד ניקולס
2009

שני אנשים, עשרים שנה, יום אחד.
15 ביולי 1988. אֶמה ודקסטר נפגשים לראשונה במסיבת סיום הלימודים באוניברסיטה. מחר דרכיהם אמורות להיפרד. אבל לאחר יום אחד בלבד יחד, הם אינם יכולים עוד להפסיק לחשוב זה על זה. אז היכן יהיו ב-15 ביולי בשנה הבאה? ובשנה שלאחריה? ובכל שנה ושנה לאחר מכן?

מזוודה על השלג

אולה גרויסמן
2009

הוריה של לנה גוננו על עברם בשתיקה עיקשת, והיא גדלה בלא שתדע דבר על ילדותה ועל גלגולי משפחתה. כשבגרה הבינה כי הנתק שבינה ובין חייה הקודמים מפריע לה להמשיך הלאה, להתקרב אל אנשים ולאהוב.
עשרים שנה לאחר שעלתה לישראל מברית המועצות, לנה חוזרת אל מולדתה ששינתה את פניה כדי להביא משם את אפרו של סבא שלה – ומסעה מסתבך. ככל שהיא מעמיקה לחדור אל תוך הסבך המשפחתי, מתערערת הקרקע שתחת רגליה.

אני הורג

ג'ורג'ו פאלטי
2012

בעודו משדר את תוכנית הרדיו הפופולארית שלו ברדיו מונטה קרלו מקבל השדרן, ז´אן־לו ורדייה, שיחת טלפון תמוהה: על הקו אדם שטוען כי הוא רוצח. ז´אן־לו מתייחס לשיחה בביטול כמו אל בדיחה גרועה, אך משמתגלות למחרת היום שתי גופות שפניהן הושחתו, השיחה מאמש הופכת כבר לעניין רציני.

קחי אותי אלי

מ' ג' היילנד
2006

ג'ון איגן בן האחת-עשרה מחונן בכישרון נדיר: הוא יודע מתי אנשים משקרים. הוא מקווה שהכישרון הייחודי שלו יביא לו תהילה ויכניס אותו ל"ספר השיאים של גינס", אבל בינתיים עליו להתמודד עם רעידות האדמה הפוקדות את משפחתו האוהבת והשברירית. כשמשפחת איגן נאלצת לעקור מביתה הכפרי של הסבתא לדירה בדיור הציבורי בדבלין, ג'ון מוצא את עצמו לפתע בעולם עוין וחסר ודאות.

קטלוג בכורה 2011

אסף אשרי
2011

קטלוג הבכורה 2011 ובו טעימה מספרי ביכורים של סופרים עבריים שעתידים לראות אור, לאורך 2011. הספרים כבר מתחילים לראות אור – והנה הם, לאט לאט נראה פה את כל החבורה מי שרוצה אפשר לקבל את הקטלוג (חינם) בחנויות צומת ספרים.

הארנב מפטגוניה

קלוד לנצמן
2011

האוטוביוגרפיה של קלוד לנצמן. בפרוזה נפלאה, לנצמן מעיר לחיים את פרקי המלחמה בשורות המחתרת הצרפתית, את המאבק לשחרור אלג'יריה, את חיי האינטלקטואלים התוססים של פריז אחרי מלחמת העולם השנייה, את שבע שנות הזוגיות עם סימון דה-בובואר ואת ידידותו עם בן זוגה הנחי ז'אן פול סארטר.
חמוש בהומור ובנשק הדיוק, סימן היכר מובהק שלו, מתאר לנצמן אירועים גדולים בצד אפיזודות אינטימיות.

חייבים לדבר על קווין

ליונל שרייבר
2011

אווה מעולם לא רצתה באמת להיות אמא – ודאי לא אמא לבן שאינו ניתן להיאהב, אשר יומיים לפני יום הולדתו ה-16 מבצע טבח המוני בבית ספרו. שנתיים אחר כך היא מתמודדת בכנות נוקבת עם שלל נושאים – נישואים, קריירה, משפחה, הוֹרוּת – דרך חליפת מכתבים עם בעלה הנעדר, פרנקלין.

משחקו של המלאך

קרלוס רואיס סאפון
2010

ברצלונה הסוערת של שנות העשרים. סופר צעיר, רדוף על ידי אהבה בלתי אפשרית, מקבל מעורך מסתורי הצעה לכתוב עבורו ספר יחיד מסוגו תמורת סכום עתק, ואולי אף הרבה יותר מזה.
משחקו של המלאך הוא מסע של הרפתקאות, תככים, סודות, אהבה ואובדן במבוך שזור בקסמם המכשף של הספרים, התשוקה והידידות.

יש אלוהים? האשליה הגדולה של הדת

ריצ'רד דוקינס
2008

ספרו החדש ומעורר המחלוקת "יש אלוהים?" של ריצ'רד דוקינס פונה לא רק לכל האנשים שמסתובבים בעולם וחונכו במסגרת דת זו או אחרת והם לא מאושרים בה, לא מאמינים בה, או מוטרדים מן העוולות הנעשות בשמה. בספרו מבקש דוקינס לעורר מודעות – מודעות לעובדה שאפשר להיות אתיאיסט שהוא גם אדם מאושר, מאוזן, מוסרי ונהנה מסיפוק אינטלקטואלי. הוא מבקש לעורר מודעות לכל אותם 'מנופי הסבר' שיוכלו לסייע להבנתנו את היקום עצמו.

קציצות

אילן הייטנר
2008

אדם רוחני הוא בסך הכול אדם שמבקש להבין איך עובד כל העסק הזה של החיים. זה הכול.
לא פרחי באך ולא יוגה ולא צמחונות ולא מדיטציות. זה לא רוחני.
אדם שכל חבריו כבר התחתנו והוא נואש כולו, יושב עם עצמו בשבת בצהריים ושואל – מה קורה פה?
למה דווקא אני לא, אז הוא נהיה רוחני. או במילים אחרות, כשאלוהים רוצה שמישהו יחפש אותו,
הוא דוחה לו את השידוך. זה הכול. הוא עשה את זה לי.

גן-עדן לאישה

אמיל זולה
2006

הדבר הראשון שלוכד את עיניה של דניז, אחרי שהיא יורדת מן המרכבת שהביאה אותה לפריז מן העיירה הקטנה שבה גדלה, הוא שורת חלונות הראווה הבוהקים של "גן-עדן לאישה". דניז היתומה, מלווה בשני אחיה הקטנים, באה לפריז לחפש את דודה, בעל חנות הבדים הקטנה שמול הענק הזוהר.

אדם נכנס לחדר

ניקול קרואס
2008

סמסון גרין, פרופסור צעיר באוניברסיטת קולומביה, נמצא משוטט במדבר נבאדה. כשאשתו אנה מגיעה לקחת אותו הביתה, היא מוצאת אדם שאינו זוכר כלום, אפילו לא את שמו. הסרת גידול קטן ממוחו מצילה את חייו, אבל זיכרונותיו מעבר לגיל שתים-עשרה אבודים לעד. זהו סיפורו של גבר רגיש, אינטליגנטי להפליא, שחוזר לעולם שבו הכל מוזר וחדש. סמסון גרין הופך למהגר בתוך חייו.

אבדות

מיכאל שיינפלד
2006

יואב שגיב הוא סטודנט שנה א' בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב. הוא תכנן לעזוב את בית הוריו, להקדיש עצמו ללימודים ולגור במעונות, אך מצא עצמו נקלע למגורים משותפים עם דודתו המבוגרת והבודדה, ולעבודה במחסן אבדות שבתחנת הרכבת הקרובה לביתה. שם, בחדר האבדות, יואב נפגש עם עולם שלם שכולו אבדות קטנות-גדולות. דרך האנשים המחפשים את חפציהם הוא נשאב אל עולמות אחרים.

ראש עקום

נאוה סמל
2011

במהלך לילה ארוך אחד, במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים בתל אביב, אחות צעירה מקריאה סיפור לחולה אלמוני השרוי בתרדמת.
מצרור הדפים המצהיב שבידיה עולים וצפים סודות אפלים החושפים פרשה מסתורית וסיפור אהבה מטלטל.

מלכים ג'

יוכי ברנדס
2008

"סיפורים הם כלי נשק יעיל יותר מחרבות. החרבות יכולות להרוג רק את מי שניצב מולן, ואילו הסיפורים קובעים מי יחיה ומי ימות גם בדורות הבאים".
שלומעם, נער מן העיר צרידה שבנחלת אפרים, נוטש את ביתו בניסיון לגלות את הפתרון לסודות שמעיקים עליו מילדותו. בשיאו של מסע מיוסר הוא פוגש את "הנסיכה המשוגעת" ומגלה את האמת המדהימה על משפחתו ועל נסיבות לידתו.

המורה לפסנתר

ג'ניס י"ק לי
2010

קלייר פנדלטון, צעירה אנגלייה, פרובינציאלית, שזה עתה נישאה, מגיעה עם בעלה להונג־קונג. היא מוצאת לה עבודה כמורה לפסנתר ללוקט צ׳ן, בת למשפחה מן החברה הגבוהה, ועד מהרה נשאבת לחיי החברה הזוהרים ולפרשיית אהבים סוערת עם ויל טרוסדייל.
אט־אט היא מגלה שמאחורי התנהגותו החידתית של מאהבה מסתתר עבר רווי ייסורים וכאב, הקשור בעבותות לימי מלחמת העולם השנייה, בצל אימי הפלישה היפאנית להונג־קונג.

ארוחת הערב

הרמך קוך
2010

נערים בני טובים מתעללים והורגים חסרת בית ששוכבת בדרכם אל הכספומט. התמונות ממצלמות האבטחה משודרות בטלוויזיה. הוריו של אחד הנערים מזהים את בנם. ומה עכשיו? כלומר, מה יעשו ההורים?

הכתובת על מצחי

נאפיסה חאג'י
2010

מאז היתה ילדה פרצה סאירה קאדֶר העקשנית והנבונה את הגבולות שבין מסורת משפחתה לשאיפתה לעצמאות. סאירה, מוסלמית-אמריקנית ממוצא הודי-פקיסטני, נפש חופשייה ומרדנית, דחתה שוב ושוב את המושגים הכובלים של משפחה, חובה, מחויבות וגורל, ובחרה להיות לעיתונאית שתרה בכל העולם – גם באזורים המסוכנים ביותר.

ועל המכתבים שיעידו

אליעזר (גזר) הלל
2010

על פני שלוש יבשות, ושנים ארוכות של מרד וגדרות תיל, נאבקים גבר ואישה צעירים למען השגת חירות לאומית ומימוש אהבתם. מול שנאת אחים מבית ואויב נחוש מחוץ, נרקם רומן מרגש בין מפקד בכיר ב-אצ"ל, עולה ממזרח אירופה, לבין לוחמת מחתרת ילידת הארץ, בת למשפחה חרדית.

אפס טעויות

אלה יבלונסקי
2006

אוהבת נכזבת גולשת לאקוואריום המוצב באולם חתונות; ילד בכיסא גלגלים מתכנן מסע-שיט לאטלנטיקה; אישה שצומחות לה כנפיים בכל פעם שהיא שומעת שיר ברדיו – כל המספרים בסיפוריה של אלה יבלונסקי רואים את העולם ראייה אחרת: ראיית הרגישים והנועזים.

מעוף הברבורים

סמי מיכאל
2011

ויליאם ושרגא אלכביר הם אחים. ויליאם, האח הבכור, נועד לגדולות ושרגא, האח הצעיר, צומח בצלו. בראשית חייהם כאנשים בוגרים נעשה ויליאם למפקד מהולל בצה "ל ומפרסם רומן שזוכה לתגובות נלהבות.

הצופן האלכסנדורי

ויל אדמס
2011

"העניין היה שמאז ילדותו קיננה בו מעין תחושה של שליחות גורל: יום אחד ימלא תפקיד חשוב בחשיפת קברו של אלכסנדר. והבוקר, כששכב ער במיטתו, חזרה אליו התחושה ההיא, אמונה עמוקה שזמנו הגיע."

משפט חוזר

ליעד שהם
2010

חמש שעות לאחר שנמצאת גופה של צעירה בחוף הים של תל אביב, עוצרת המשטרה את יגאל לביא, פקיד במשרד הביטחון, אלמן ואב לשני ילדים.
לביא מורשע ברצח ונשלח למאסר עולם. שש-עשרה שנה מאוחר יותר מבקשת בתו, המאמינה בחפותו, לערוך לו משפט חוזר.

תמימותו של האב בראון

ג.ק. צ'סטרטון
2010

סיפורי האב בראון הם משיאיו הלא מעורערים של ז'אנר הסיפור הבלשי. האב בראון הוא כומר קתולי נמוך קומה, הנראה לעין הלא בוחנת חסר ישע ופזור דעת. התמודדותו עם גילויי הרשע האנושי, מתוארת ביצירות מופת קלאסיות אלו.
העלילה המותחת והמהירה של הפשעים – ופענוחם נטענת כאן במחשבות תיאולוגיות על אמונה וכפירה ועל מקומה של התבונה בעולמו הרוחני של האדם.

סימני חיים

אבירמה גולן
2008

בששת הימים האחרונים של שנת 1999 שוכב פרופסור אלי ענבר, מהחוג לתורת הספרות באוניברסיטת תל-אביב, מחוּסר-הכרה במחלקה לטיפול נמרץ, לאחר שנפצע בתאונת-דרכים. מבחינת מצבו הגופני הוא כבר היה אמור להתעורר, אך דומה שהוא מסרב לחזור לחיים. אין לדעת אל-נכון מהם קרעי התמונות שמבליחים בדמדומיו, ומה מדברי האחיות ובני-משפחתו, שמדברים אליו, הוא קולט; אך תוך כדי כך עוקבים הקוראים אחר חייו לאחור.

מים שאין להם סוף

מיכאל שיינפלד
2008

שתי התלבטויות טורדות את נפשו של יאיר שטיינמץ, תלמיד ישיבת הסדר: האם לעזוב את הישיבה ולהתחיל בלימודי ארכיטקטורה בטכניון, והאם להתארס עם נורית שאיתה הוא נפגש כבר שבעה חודשים?שבוע לפני ראש השנה הוא נוסע לשבת בביתו ונפצע בתאונת דרכים. דימום בעינו הימנית שולח אותו אל מחלקת עיניים בבית החולים תל השומר ואל מבט מחודש על חייו.

זוגות בודדים

ישראל סגל
2008

חייו של עורך הדין יואל ברנשטיין הגיעו לשפל המדרגה: הוא כמעט לא מדבר עם אשתו שלומית, אף-על-פי שהם מתגוררים באותו הבית; הוא מתפרנס מהוצאה לפועל של צווי פינוי ועיקול שמעביר לו חברו מנוער מארק גרובר, לשעבר שותפו במשרד עורכי דין גדול ומצליח; הוא מתמכר למעשים של הרס עצמי. בקצרה – בירא עמיקתא. וכשנראה שאין למטה מזה הוא מקבל, בוקר אחד, צו לפינוי זוג ניצולי שואה קשישים מדירתם הזעירה בתחנה המרכזית הישנה, ובמוצאי אותו היום הוא מוצא אדם כפות בתא המטען של מכוניתו.

סופר צללים

רוברט האריס
2008
"ברגע ששמעתי איך מת מֶק'ארה, הייתי צריך לקום וללכת. עכשיו זה ברור לי."
סופר צללים בריטי מקצועי, שכיר-עט ציניקן, הרגיל לעבוד עם כוכבי רוק דועכים, זוכה להצעה לחבר את זיכרונותיו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר. הוא נענה לה בשמחה, במיוחד משום שהעבודה כרוכה בטיסה לאחוזת פאר בעיירת הנופש האמריקאית מרתה'ס ויניארד בעיצומו של החורף.

שעשני כרצונו

יעל משאלי
2007

אחרי נתק של כעשרים וחמש שנים, שלוש נשים נפגשות בנסיבות קשות, הגורמות להן לבחון מחדש את חייהן ואת הבחירות שלהן. ברוריה, תפארת ואור, בשלבים שונים של אמונה ופרקטיקה דתית, מתגייסות לחשוף ברבים את קלונו של הרב מאיר, החשוד בניצול מיני של נשים דתיות המגיעות אליו לייעוץ. במקביל, מתגלה פרשיית אהבים לסבית מן העבר של שתיים מהנשים, שיש לה השלכות גם על מערכות היחסים בהווה.

קיסרית

שאן סה
2007

סין הקיסרית היא מקום התרחשותו של הרומן הפיוטי הזה המפגיש שתי נשים יוצאות דופן – שאן סה והגיבורה שלה – הטוות במו ידן את גורלן שלהן.
שאן סה: "הסיפור האמיתי הזה על בחורה אנונימית שהפכה במאה ה-7 לקיסרית סין הקסים אותי מאז ומעולם. כמו בכל רומן, גם היצירה הזו היא סוג של אוטוביוגרפיה דמיונית. ספר שעוסק בהתמדתה של אישה שרוצה להגיע רחוק ומשתמשת בהגנה תוקפנית כדי לממש את האידיאל שלה."

שקיעה במוסקבה

יאיר לפיד
2007

שקיעה במוסקבה של שנות האלפיים. האימפריה הלכה לבלי – שוב והותירה אחריה עיר של אוליגרכים במכוניות ב.מ.וו. משוריינות החולפים על פני "בבושקות" המחטטות בפחי האשפה, בתי מלון זוהרים המשקיפים על משכנות עוני מתפוררים ואל מול שלטי חוצות של נערות בבגדי ים המסתרים את סמלי המגל – והפטיש החקוקים בכל פינה. על רקע התפאורה הקודרת הזו מתחילות לצוץ גופות מתוך השלג.

סופו של מיסטר

סקרלט תומס
2007

חייה של אריאל מנטו, דוקטורנטית צעירה באוניברסיטה, משתנים ביום שבו היא מתחילה לעבוד על התזה שלה המתמקדת בניסויי מחשבה בספרות.
כשהיא מוצאת עותק של סופו של מיסטר Y בחנות ספרים משומשים, היא אינה יכולה להאמין למזלה הטוב. היא יודעת שעותקים של הספר, שכתב המדען הוויקטוריאני הידוע לשמצה תומס לומאס, נדירים מאוד. וכן, יש האומרים, גם מקוללים. כל מי שקרא אותו , כולל לומאס עצמו נעלם מבלי להותיר סימן.

רופא לבן אלים שחורים

אורי שורצמן
2007

הצ'יף שומע את קולות האלים ומזריע את שדות התירס – האם הוא חולה בסכיזופרניה או מנהיג כריזמטי בעל כוחות רוחניים עצומים? האם נעלמה האישה ההיסטרית בג'ונגל? או מדוע מחלות סומאטיות לגיטימיות באפריקה יותר מאשר בעולם המערבי? האם יש "דיכאון אפריקאי", שדורש טיפול מיוחד? או שחולה בדיכאון בגאנה יגיב לפרוזאק כמו חולה בתל-אביב? אדם מספר שידו משותקת לאחר שמכשפה פגעה בה במזיד – האם הוא זקוק לטיפול פסיכיאטרי, או שמוטב שיקבל טיפול ממכשפה טובה שתבטל את הכישוף הרע?

אחרת

האנס יואכים שדליך
2006

שוורטה, פרופסור מכובד לספרות בגרמניה החדשה, איש השמאל וליבראל, אינו אלא שניידר, פקיד נאצי ואידיאולוג גזען; יז'י צווייג, גיבור של סיפור מופת בגרמניה המזרחית, אומנם ניצל מהטראנספורט לאושוויץ בזכות הקומוניסטים, אבל בדרך אחרת לגמרי ממה שהם טענו והוא האמין.
אלה שניים מהסיפורים שמספרים זה לזה שני מטאורולוגים בפנסיה, שמאוהבים באותה אשה ומנסים לברר לעצמם ולה את האופנים השונים של כפל זהות, העמדת פנים, או השתנות אמיתית.

צלה של הרוח

קרלוס רואיס סאפון
2006

את מה שתראה היום, דניאל, אסור לך לספר לאף אחד," מזהיר אב את בנו בן העשר, ומרגע זה ואילך הופך צלה של הרוח למבוך פנטסטי של עלילה שנחשפת שכבה אחר שכבה.
בוקר אחד ב-1945, בברצלונה אפופת הצללים שעדיין מלקקת את פצעי מלחמת האזרחים, אב מכניס את בנו בסוד "בית הקברות לספרים נשכחים", ספרייה שבה אלפי ספרים זנוחים שאיש אינו קורא עוד. הילד דניאל שולף ממדף מאובק את הרומן צלה של הרוח, נשבה בקסמו ומבקש לקרוא את כל ספריו של מחברו, חוליאן קאראך.

המאה שלי

גינטר גראס
2006

ביצירה בדיונית זו, הסופר הבולט ביותר בגרמניה בוחן את הניצחונות והאֵימות של המאה העשרים, תקופה של מהפך אדיר לאנושות.
אירועים גדולים והתרחשויות טריוויאליות לכאורה, התפתחות טכנולוגית והישגים מדעיים, רדיפות ורציחות, מלחמות ואסונות, פנאטיוּת והתחלות חדשות – הכול נפרש יחד ומגולל את המאה הזאת על מלוא תפארתה וסיאובה.

חמדת אמהות

ליאת (טיבר) בן-דוד
2006

חמדת אמהות" הוא סיפור אהבה אישי, משפחתי ולאומי. על רקע אחת התקופות הסוערות והמרתקות בהיסטוריה היהודית- מאה ועשרים שנות ציונות- מגולל "חמדת אמהות" את סיפורן של רבקה, דבורה, שושנה, ארנונה וליאת, ארבע דורות של משפחה אחת שכל חלומה הוא לחיות בבטחה בארץ ישראל.

מגירות אהבה נעולות

סמדר שיר
2005

אשה אחת אוהבת גבר בעל אצבעות ארוכות וקול חם, וגם אוהבת את אמא שלה, למרות ועל-אף, וגם את אביה, אותו היא לא מכירה, ובעיקר את העובר שמעולם לא נבט ברחמה. אבל בדיוק כשנדמה לה שסוף-סוף נכנסו חייה לתלם של זוגיות – קריירה – הפריית-מבחנה, חוזר לארץ הגבר של פעם, ומכריח אותה לפתוח את כל המגירות שהיא כבר נעלה. אשה אחת אוהבת וכואבת וכותבת, וגם לומדת שהחיים הם לא בסה מה מוצ`ו, ולמרות הכל עדיין מזמזמת לעצמה.

ענן של דרורים

טקאשי מצואוקה
2005

בוקרו של היום הראשון של שנת 1891. אחרי מאתיים שנים של בידוד, יפן נאלצת לפתוח את שעריה בפני המערב, דבר שמצית התנגשות בין תרבויות ובין דורות. ללורד גנג´י הצעיר יפה התואר ורודף הנשים נאמר, שחייו יינצלו על ידי זר בשנה החדשה. הוא נאלץ לברוח מהבירה אדו אל אחוזת אבותיו, ´ענן של דרורים´. בדרכו הוא קושר את גורלו לגורלם של אמילי גיבסון, נוצרייה המחפשת גאולה, ושל מתיו סטארק, רוצח קר רוח. איש מהם אינו מודע לכוחות האפלים המפעילים אותו

פרפרים בגשם

מירה מגן
2005

אוריה אדם, רופא משפחה בן שלושים וחמש, מתקשה לעכל את הבשורה. עשרים וחמש שנים לאחר שנטשה אותו אמו ונעלמה, היא מודיעה לו שהיא חוזרת. הימים שלפני שובה מעמתים אותו עם המסקנה הקיומית של חייו הבוגרים: לבדו יחיה האדם. כולם לבדם. גם מי שיש לו אהבה, מקצוע וסבתא שנפשה קשורה בנפשו.
הילדות כשורש הלא מפוענח של החיים הבוגרים עומדת במרכז פרפרים בגשם. באיזה מידה ניתן לך להתחקות אחר הילד שהיית ולהסיק משהו על האדם הבוגר שהפכת להיות?

ספיבק

רוגל אלפר
2005

יורם ספיבק, סופר אימה כושל שנישואיו עולים על שרטון, עובד למחייתו כמתרגם במערכת עיתון. באחד ממשחקי השחמט הליליים שהוא מנהל באינטרנט נגד יריבים עלומים פונה אליו אדם ששמו רינגל הלפרט ומציג את עצמו כמעריץ נלהב של ספרו…הלפרט מציג לו עדויות לכך שמותו בתאונה של אלון פיכטה, עמיתו לעבודה של ספיבק, היה בעצם רצח מתוכנן, שספיבק עצמו מעורב בו. ספיבק חייב לטכס עצה. הוא פותח עם הלפרט בחקירה שמטרתה כפולה: להוכיח את חפותו ולאסוף חומרים לרומן חדש שיאפשרו לו להיחלץ מעקרותו היצירתית הכרונית.

רצח, מצלמים

בתיה גור
2004

אישה הרוגה, המתגלה במחסן התפאורות של הטלוויזיה, מובילה את סנ"צ מיכאל אוחיון למסע בלשי סבוך ועקוב מדם במבוך הפרוזדורים והאולפנים של הטלוויזיה, ובעיקר במבוך היחסים, המתחים, הפחדים, האהבות והאומץ של אנשי הטלוויזיה – מאחרון הטכנאים שבה ועד מנהלה. המסע הבלשי מוביל את בתיה גור בפעם הזאת אל עולם העשייה העיתונאית, הדומה מאוד לעולם הבילוש המשטרתי, ודרכו היא בונה התבוננות מרתקת, ביקורתית ואמפתית כאחת בתקשורת הישראלית כולה.

אני לא זוכרת כלום

נורה אפרון
2012

ספר חדש לנורה אפרון, מחברת רב המכר המצליח אני שונאת את הצוואר שלי, ובו בוחנת אפרון בעין חדה ובמבט נוקב ומשעשע את העבר, ההווה והעתיד, ואגב כך מבכה את תהפוכות החיים המודרניים ונזכרת – בצלילות ובחוכמה האופייניות לה – בכל מה שלא שכחה (עדיין).
אפרון מספרת כיצד כבש את ליבה אורח חיים מסויים ("עיתונות: סיפור אהבה"), ואיך נשברה לחלוטין כשנפרדה מהגברים בחייה ("המילה שמתחילה באות ג'"); היא מונה "25 דברים שמפתיעים אנשים שוב ושוב (כמה מפתיע)

סחף

אבי בן בסט
2010

בקיץ 1981 יוצא עוזי שטיין עם אשתו ריקי ושתי בנותיהם ללימודי פוסט-דוקטוראט באוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה. השהות שתוכננה לשנתיים בלבד מתארכת מעבר לצפוי ומעמידה את בני המשפחה במבחנים קשים, הסוחפים אותם למחוזות שלא שיערו.

במלכודת הקו הירוק

יהודה שנהב
2010

הקו הירוק, קו אדמיניסטרטיבי שרירותי ששורטט בהינף קולמוס בהסכמי רודוס בשנת 1949, נעשה אבן יסוד בפוליטיקה הישראלית…במסה חריפה ואקטואלית זו מניח פרופ´ יהודה שנהב, באופן שיטתי ובהיר, יסודות להבנה אחרת של הסכסוך.

עד בוא השמש

צבי א' טל
2010

עד בוא השמש, ספרו של שופט בית המשפט העליון לשעבר צבי טל, מוליך אותנו בשבילי חייו המרתקים ורבי-הפעלים, חיים שיש בהם ניגודים וסתירות שפעמים עושים שלום ביניהם ופעמים נשארים בתיקו. עולם אורתודוקסי-חסידי עם עולם אקדמי, תורה מסיני עם הגות מודרנית.
עד בוא השמש מזמן מפגש מעורר השראה עם כמה מהמשפטים הבולטים והסוערים שהתנהלו בישראל.

אלגנטיות של קיפוד

מוריאל ברברי
2009

המבקרים הרעיפו שבחים על אלגנטיות של קיפוד. בצרפת לבדה, שם ראה אור לראשונה, נמכר ביותר מ-1.3 מיליון עותקים בתוך פחות משנתיים. בכל המדינות שבהן ראה אור – בריטניה, איטליה, ספרד, גרמניה, ארצות הברית – כיכב הספר ברשימות רבי-המכר. סיפורם של שוערת בניין מהודר בפריז, ילדה שקטה ומחוננת המתגוררת בו ודייר יפני המשנה את מהלך חייהן יסחף גם את קוראי העברית.

סוד הסיפור המנצח

שרית ברזילאי
2009

מה משותף לשופטת בדימוס דליה דורנר, לרב דודי זילברשג, לבמאית חנה אזולאי-הספרי ולשחקנית צופית גרנט?כולם יצאו לדרך עם נקודת התחלה קשה ונגד כל הסיכויים הגיעו לעמדות מפתח והשפעה בחברה.היכן טמון סוד הצלחתם?האם אפשר לבנות סיפור מנצח?בספרה סוד הסיפור המנצח פותחת ד"ר שרית ברזילאי בפני הקורא צוהר הן לסיפורי חיים של מצליחנים, שסיכוייהם להצלחה נראו קלושים, והן לסוגה מחקרית ואפילו טיפולית מיוחדת.

ימים יגידו

ג'פרי ארצ'ר
2012

הארי קליפטון מעולם לא הכיר את אביו, שהיה פועל קשה יום במספנה המקומית, וכל שנאמר לו עליו היה שנהרג במלחמה כגיבור. כמו אביו, גם הארי היה נידון לחיי בורות ועוני, לולא עזרתם של אנשים טובים וחדי עין, שהבחינו בפוטנציאל הטמון בו, ואשר בזכותם קיבל מלגת לימודים יוקרתית שתשנה את חייו לנצח.

מחלת האבנים

מילנה אגוס
2009

סבתא של המספרת – הדמות שבצילה חוסה כל הסאגה המשפחתית של "מחלת האבנים" – התחתנה רק בגיל 33; ולא שחסרו לה מחזרים, אבל הם היו נמלטים עד מהרה, ובכפר שלה, באי סרדיניה, נפוצו שמועות שהיא שולחת להם שירי אהבה לוהטים, הרומזים גם לדברים מלוכלכים, ושהיא משוגעת. "מחלת האבנים" של מילנה אגוס נחשב ל"מאורע הספרותי של השנה באיטליה" (2007), ריגש את המבקרים והקוראים בצרפת, שבה נמכרו ממנו תוך שבועיים כ-50,000 עותקים, וזכה בשישה פרסים ספרותיים יוקרתיים, כולל "פרס אלזה מורנטה".

תעלומה בשישה קולות

ויקאס סווארופ
2009

במסיבה נוצצת בדלהי נרצח לפתע בעל הבית ויקי ראי, בנו הנהנתן ויפה התואר של פוליטיקאי עשיר ומושחת. לוויקי היו שונאים רבים, אך רק שישה נעצרים בחשד לרצח: שחקנית יפהפייה ומתוסכלת מבוליווד, גנב טלפונים צעיר וממולח, אמריקאי מטקסס שהגיע להודו כדי לחפש את הכלה שמצא באינטרנט, פקיד ממשל מזדקן שחושב שהוא גלגול של מהטמה גנדהי, בן שבט תמים שמחפש אוצר גנוב ויקר, ואפילו – אביו של הנרצח, הפוליטיקאי תאב הבצע. ששת החשודים מספרים כל אחד את סיפורו.

משחק הראיות

ליעד שהם
2009

שום דבר בחייו של אורי דולב לא הכין אותו למגע עם המציאות שבצד האחר של דוכן-הנאשמים. כבנו של שופט בית המשפט העליון ופרקליט לשעבר, השתייך אורי כל חייו לאצולת המשפט הישראלית. הוא נחשב לשופט מחמיר וחסר פשרות, והמילה "זכאי" לא היתה שגורה בפיו. מפגש מקרי עם אישה ברכבת מוליך אותו, לראשונה בחייו, אחר רגשותיו. אבל הרומן הסוחף שאליו נקלע הופך אותו משופט נכבד לחשוד בפשע שלא ביצע. ההאשמות נגדו מתחילות להיערם זו על גבי זו והרשעתו נראית מובטחת.

פעם בחיים

מירי רוזובסקי
2009

על פני השטח חייהם של תמר ואחיה ערן מתנהלים בשלווה ובשקט. היא נשואה לסופר מפורסם, והוא — לסוכנת נסיעות יעילה. אף אחד מהם לא מתעסק בזכר ילדותם המסוכסכת ובאביהם שנטש ומת. אך בעוד תמר טרודה בתחזוק חייה המושלמים וערן מנסה לא להתאהב באישה אחרת, מתברר שאין באמת שקט וגם לא שלווה, וכשהאדמה רועדת מתפרצים כל השקרים, הסודות והאהבה שהוטמנו תחתיה.

תמונות מחיי הכפר

עמוס עוז
2009

תייר מזדמן שיגיע לכפר הפסטורלי תל אילן יראה בתי-איכרים בני מאה שנה ויותר, ברושים גבוהים, גבעות מוריקות ומטעי פרי. ממש טוסקנה בלב הרי מנשה. אבל מתחת לפני השטח רוחשים סודות וחידות: מישהו חופר בלילות מתחת לבית של פסח הזקן. משהו מסתורי חבוי בחדר השינה של משפחת לוין. ולמה מתווך הנדל"ן נותר נעול במרתף של הסופר המת?

אין לי מושג איך היא עושה את זה

אליסון פירסון
2009

"אמא`לה, את תשכיבי אותי לישון היום ?"
"לא, מותק".
נא להכיר: קיית רדי, מנהלת תיקי השקעות ואמא לשניים. היא יכולה לנהל עסקאות בתשעה סוגי מטבעות בחמישה אזורי זמן להתרחץ ולהתלבש, לרחוץ את הילדים ולהלביש אותם ולצאת מהבית בתוך חצי שעה. קיית, שסובלת ממחסור חמור בזמן, סופרת דקות כפי שנשים אחרות סופרות קלוריות.

בשליחות הקיסר למחוז קזוסה

איי-ג'יי פרקר
2009

בשליחות הקיסר למחוז קסוזה הוא סיפור בלשי המתרחש ביפן במאה האחת-עשרה. בעוד הקיסר שולט על ממלכתו באמצעות מערכת בירוקרטית מסורבלת, גואים התככים והמזימות בקרב תושבי הארץ.
סוגווארה אקיטדה, בן אצילים שמשפחתו ירדה מנכסיה, יוצא לשליחות מטעם הקיסר לבדוק מדוע לא התקבלו זה שלוש שנים המסים ממחוז קזוסה. חמוש ברצון עז להוכיח את עצמו, בתושייה ובטביעת עין חדה, מוכן אקיטדה להתמודד עם משימתו.

זאבים בשלג

אורלי קראוס -ויינר
2009

לילה אחד, בבר תל אביבי, מתהפך עולמה של דנה בארי. היא נעצרת באשמת גנבה ממקום עבודתה. דנה פותחת במאבק להוכחת חפותה ואף מוצאת במהלכו אהבה גדולה. אבל בתוך כך נוחתת עליה מכה נוספת: איש זקן מטיח בה שהיא נכדתו של גנב. הוא טוען שסבה של דנה, הרבי מאסרגום, אסף את כספם של כל בני קהילתו כדי להסדיר את בריחתם מהונגריה הכבושה על ידי הנאצים – ולבסוף נסע לבדו והשאיר מאחור את צאן מרעיתו. דנה פגועה ונרעשת, יוצאת למסע אל העבר של משפחתה ובעזרת יומניה של אגי פרקש, פסיכולוגית ופרטזנית לשעבר, שפגשה בבית אבות.

צייר המלחמות

אור גראור
2009

שני צעירים מתחרים ביניהם בתחרות האחרונה של חייהם; ילד מוכיח לאביו שגם הוא יכול להיות גיבור; תלמידות בית-ספר עומדות במשמרות זה"ב בכפר פלשתינאי; אמא לשניים מתאמצת לשכור את שמה; אישה מחפשת את חברתה שאבדה בציוריו של אדוארד הופר וצייר המלחמות טובל מכחול בצבע ומצייר בכאב את השלווה המופרת.

חדר משלו

מתן יאיר
2009

גיבור הרומן, נער בן 13, שההורמונים ומהמורות גיל ההתבגרות לא פוסחים עליו, עובר טלטלה רגשית קשה, כשאבא שלו קם ועוזב את הבית ביום אחד בהיר, משאיר מאחוריו משפחה המומה וחור בקיר חדר השינה (כשהוא לוקח אתו את המזגן).

סחיטה

ג'ון גרישם
2009

על סף סיום לימודי המשפטים שלו בייל, כבר ממתינות לקייל מק´אבוי הצעות תעסוקה מפתות ממיטב משרדי עורכי־הדין. אחרי שגדל במשרד עורכי־הדין של אביו, הצטיין בקולג´ ובאוניברסיטת ייל והתמנה לתפקיד העורך הראשי של כתב העת היוקרתי של הפקולטה למשפטים – השמיים הם הגבול.

הדרך

קורמאק מקארתי
2009

אב ובן הולכים לבדם לאורך כביש בין־מדינתי באמריקה החרוכה. דבר לא זע בנוף פרט לאפר המתפזר ברוח. אובך קבוע מסתיר את אור השמש. הכול אפור והקור מקפיא. המים בנהרות עכורים, וצבע הוא רק זיכרון רחוק. הם הולכים לכיוון הים, למרות שאינם יודעים מה מצפה להם שם. אין להם דבר פרט לבגדים הבלויים שלגופם, עגלת סופרמרקט מקרטעת, אקדח טעון בשני כדורים והאחד את השני.

הכתובים הסודיים

סבסטיאן בארי
2009

"הכתובים הסודיים" מאת סבסטיאן בארי הוא אחד מהספרים המדוברים של השנים האחרונות, זכה בפרסים רבים והפך עם צאתו לרב מכר ייחודי. זהו רומן שמספר בשני קולות – למעשה, בשני סוגי יומנים – את סיפורה של רוזאן: פעם הנערה היפה ביותר במחוז סלייגו שבצפון אירלנד, וכעת אשה כבת מאה השוהה במוסד לחולי נפש.

יומנה של קופאית

אנה סאם
2009

קוראים לי אנה סאם, אני בת עשרים ושמונה והתחלתי לעבוד כקופאית בסופרמרקט במטרה לממן לימודי ספרות. יומנה של קופאית מגולל בהומור וברגישות את המצבים המתרחשים בסופרמרקט, ברגע בו נפגשים לקוח וקופאית.

איז'ה מיה

אושרת קוטלר בנגל
2009

מיה פלדמן, הפסנתרנית הצעירה והמוכשרת, היא נצר לשושלת נשים חזקות, עצמאיות ושבורות לב. כמו אמהּ גאולה וסבתה בֵּקה, גם היא השיגה את הגבר שבו חשקה ואיבדה אותו לטובת אחרת.

נערה עם קעקוע דרקון

סטיג לרסון
2009

נערה עם קעקוע דרקון" היא תעלומת חדר נעול המשתרעת על פני אי שלם וחצי מאה. העלילה מתחילה בנקודת שפל בחייו המקצועיים של מיכאל בלומקוויסט, הבעלים והמו"ל של כתב העת הכלכלי "מילניום", כתב עת ששם לו למטרה להילחם בשחיתות ובגזענות.

הדבר היה ככה

מאיר שלו
2009

מאיר שלו מגולל את קורות משפחתו בספר אוטוביוגרפי שגיבוריו הם הסבתא טוניה, סבא אהרון וייטי ועה, אמו ואביו, הדודים משה, יצחק, יעקב, ביניה, איתמר ומנחם…סיפור מצחיק ומעציב, אמיתי אך לא ייאמן, שתחילתו ריב אחים ואחריתו ליל אהבים, שהתרחש באוקראינה ובפלשתינה, בארצות הברית ובישראל, על שואב-האבק של סבתו של מאיר שלו ומעט גם עליה עצמה.

אין אהבה בעיר

עוזי ברעם
2009

קו של אהבה אסורה, של בגידה ותסיסה פוליטית נמתח משלהי תקופת המנדט ועד לישראל של כאן ועכשיו, וסביבו נשזר סיפור בעל סממנים אוטוביוגרפיים. הרומן אין אהבה בעיר משקיף על ירושלים של פעם, הניצבת בצלם של מאבקים פנימיים ומוראות מלחמת העצמאות, מבעד לעיניו של ילד בן עשר.

מאוחר מדי

צבי ינאי
2009

תחושה משונה חלפה בי כאשר התיישב במרחק שלושה שולחנות ממני. לרגע השתעשעתי ברעיון לקום ולהציג את עצמי לפניו, אבל זה היה רק עוד אחד מאותם תסריטים דמיוניים. לא רציתי לקחת חלק בטלנובלה ירודה…עיתוני הערב ימשיכו לצאת כסדרם גם ללא תמונה נרגשת של שני אחים הנפגשים לראשונה אחרי שבעים שנה. אני בטוח שגם הוא היה מסכים איתי שאת מעט השנים שנותרו לנו נוכל לסיים בלי תוספי סכרין."

ורד הלבנון

לאה איני
2009

עם פלישת צה"ל לביירות במלחמת לבנון הראשונה, מתייצבת אחר צהריים אחד חיילת במחלקת השיקום בתל-השומר. היא אומרת ששמה ורד ומבקשת להתנדב לסייע ללוחם פצוע. אולם שמה איננו באמת "ורד", כי אם לאה, וסיפורו של החייל שרופאי המחלקה מפגישים אותה עמו שונה בתכלית מהסיפור שדמיינה לעצמה.

גלנקיל – מותחן הכבשים

לאוני סוואן
2008

בוקר אחד מוצאים את ג'ורג' הזקן שוכב מת באחו ירוק בגלנקיל שבאירלנד, ואת תקוע בגופו. "אתמול הוא עוד היה בריא", אומרת מור ואוזניה רוטטות בעצבנות. "זה לא אומר כלום", עונה לה סר ריצ'פילד, "הוא הרי לא מת ממחלה. את חפירה הוא לא מחלה". הדו-שיח הזה, תם וחכם כאחד, פותח חקירה בלשית מאומצת שנועדה לגלות מי רצח באכזריות שכזאת את ג'ורג', הרועה המסור של מור וסר ריצ'פילד ומיס מייפל ואותלו, ושל עוד כמה עשרות כבשים וכבשות, טלאים ושיות, שמרגע זה השתבשו חייהם ללא תקנה.

אשת חיל

ליהיא לפיד
2008

אשת חיל מתמודד ברגישות ובכנות כובשת עם המורכבות העצומה והמבלבלת של התפקיד החשוב ביותר בחייה של כל אישה. האמהות. אחד לאחד מפרקת ליהיא לפיד את השקרים המוסכמים ואת האמיתות המקובלות האופפים כמסך עשן את התא המשפחתי המודרני. מבעד למכתביהן של עשרות נשים, ודרך סיפור חייה שלה, נחשפת המערבולת המסחררת של הקרבות היום יומיים, להיות אם ואישה… לחפש רגע של שקט עם עצמך בין הרגעים המתישים והניצחונות הקטנים במלחמה על הבית.

אשה בורחת מבשורה

דויד גרוסמן
2008

אורה, שבנה החייל יוצא למבצע צבאי גדול, בורחת מביתה כדי לא להתענות בציפייה לבשורה הרעה, שאין לה ספק כי תגיע; כסרבנית-בשורה אולי בכלל תוכל למנוע אותה ולהציל את בנה. בדרכה אל הגליל היא כמעט חוטפת את אברם, אהוב נעוריה, ובמשך ימים ולילות היא נודדת אתו על-פני הארץ, ברגל, ועושה את הדבר היחיד שיש ביכולתה לעשות כדי לגונן על בנה ולתת לו כוח: היא מדברת עליו, היא חיה את סיפור חייו.

אצלנו עכשיו בוקר

דאה הדר
2008

"בוקר אחד חיכתה בתיבת הדואר תמונה שלו אחרי שגילח את הזקן. כמעט לא זיהיתי את אבא. הסנטר שלו היה שונה ממה שדמיינתי, עם גומה שעד אז התחבאה ממני. הוא עשה אותו השלום וחייך אותו החיוך, אבל הגומה שינתה הכל. העברתי אותו לאמא."
במרכז היצירה הסוחפת הזאת עומדת גיבורה, בת למשפחה מתפוררת הבורחת מישראל לאמריקה, אך חוזרת כעבור שנים בחיפוש אחר משהו שאין לו שם.

 

מוטי

אסף שור
2008

הוא ישכב על גבו במיטתם, שהיא המיטה שלהם, והיא תיטול את העט העבה שינוח על השולחן הסמוך למיטה, והיא תגיד לו, תתהפך. ואז ישכב על בטנו במיטתם, במיטה שלהם, והיא תכתוב על גבו, בעט העבה, שייך לאריאלה.