רשתות חברתיות
שינוי באלגוריתם של פייסבוק – הקו המנחה – העדפת אינטראקציה חברתית על פני תכנים ציבוריים
בפוסט מיום 12 בינואר 2018 הודיע מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג על שינוי משמעותי צפוי באלגוריתם של פייסבוק – מעבר מהתמקדות בעזרה למשתמשים באיתור תכנים רלוונטיים לטובת אינטראקציה חברתית משמעותית. שינויים משמעותיים ראשונים בכיוון זה יהיו בפיד החדשות של המשתמשים בפייסבוק – הוא יציג יותר פוסטים של בני משפחה חברים וקבוצות ופחות תכנים ציבוריים של דפי עסקים, מותגים גופי תקשורת. והוצאה לאור ויצרני תוכן אחרים. גם התכנים הציבוריים שיוצגו יהיו בהתאם לאותו קו מנחה – עידוד אינטראקציה חברתית בין אנשים
מנכל פייסבוק מארק צוקרברג הסביר שפייסבוק נוצרה כדי לעזור למשתמשים לשמור על קשרים חברתיים משמעותיים עם אנשים קרובים, ומחקרים הוכיחו ששימוש ברשתות חברתיות לקשרים חברתיים משמעותיים מורידה את תחושת הבדידות ונמצאת בקורלציה חיובית בטווח הארוך עם אושר ובריאות. לא כן קריאה פסיבית של תכנים וצפייה בסרטוני וידיאו.
לכן האסטרטגיה החדשה משרתת את מטרתה הראשונית של פייסבוק שהופרה במרוצת הזמן כדבריו:
We built Facebook to help people stay connected and bring us closer together with the people that matter to us. That's why we've always put friends and family at the core of the experience. Research shows that strengthening our relationships improves our well-being and happiness.
But recently we've gotten feedback from our community that public content — posts from businesses, brands and media — is crowding out the personal moments that lead us to connect more with each other.
It's easy to understand how we got here. Video and other public content have exploded on Facebook in the past couple of years. Since there's more public content than posts from your friends and family, the balance of what's in News Feed has shifted away from the most important thing Facebook can do — help us connect with each other.
We feel a responsibility to make sure our services aren’t just fun to use, but also good for people's well-being. At its best, Facebook has always been about personal connections. By focusing on bringing people closer together — whether it's with family and friends, or around important moments in the world — we can help make sure that Facebook is time well spent One of our big focus areas for 2018 is making sure the time we all spend on Facebook is time well spent."
מנגד, יש הרואים בשינוי אסטרטגיה זו לרעת פרסומים של גופי תוכן, אחד האמצעים להתמודדות עם תופעת החדשות המזויפות (פייק ניוז) שבה הואשמה פייסבוק, והקשיים שלה, לאור מדיניות העריכה, לשמור על תכנים נקיים מחדשות מזויפות.
מקור: בלוג עולם המידע של ד"ר יפה אהרוני