מטרתו של פרויקט זה הייתה לחקור את המגמות האחרונות בהוצאות של קופות החולים ובשימוש שהן עושות בשירותי בתי החולים – על רקע הרפורמות שהממשלה הכניסה במערכת הבריאות, ועל רקע ניסיונותיהן של קופות החולים לרסן את הוצאותיהן על שירותי בתי החולים. דוח השנה הראשונה התמקד בהתפתחויות עד 1996, בעוד שדוח זה, דוח השנה השנייה, מתמקד בתמורות שחלו מאז 1996.
הצעה לציטוט בעברית:
רוזן, ב׳, חקלאי, ז׳, מוהילבר, מ׳ ונבו, י׳. (2003). הוצאותיהן של קופות-החולים ודפוסי השימוש שלהן בשירותי בתי החולים לאור הרפורמה בשירותי הבריאות. דוח שנת הפעילות השנייה. דמ-03-400. מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל. (אנגלית)